BM

Är nu hemkommen från besöket hos BM och känner mig mycket lugnare än innan. Ställde alla mina frågor jag samlat på mig under sommaren. Angående svininfluensan så kommer gravida i Västerbottens län att vaccineras, blir i v.41 tidigast. Skönt att få ett svar på hur det kommer att bli med det.
Vår föräldrar grupp kommer att starta 21 september, längtar redan :) Frågade ävan om svininfluensan medför att vi inte får göra studiebesök på BB/förlossningen, i nu läget har de inga restriktioner, det kan förändras, men deras intentioner är att ha öppet för studiebesök och besökande i allmännhet trots influensa larmen.
Pratade även med IngaLill kring min förlossningsrädsla och hon skulle skriva en remiss åt mig till Aurora gruppen vid NUS så att jag ( och M ) får komma dit och prata kring, främst mina, rädslor kring förlossningen.

Mätte allt och lyssnade på hjärtljuden och allt var tipp topp :) Skit häftigt verkligen, men i stundens förtjusning glömde både jag och M bort att ta fram kameran :( Jaja, det kommer fler chanser :P

Lite data:
Vikt: 84.1 kg
hB: 127 g/l
Glucos: 4.9 mmol/l
SF: 23 cm
Hjärtslag: 146 bpm

Kommentarer
Postat av: Mindy

Godmorgon gumman..Hoppas att allt är bra med dig denna fredag..Tycker det blir för mycket prat om den där inflensan..tycker det blir lita överskattat..men skönt att du fick svar på frågorna du frågade om.Ha en skön dag.kram

2009-08-28 @ 10:12:31
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mindy

är hemma denna dag med från jobbet så det blir att slappa denna dag med min unda rygg..ska ta mig en promeand senare i dag så man kommer ut lita..så det blir säkert en skön fredag.kram kram

2009-08-28 @ 10:27:04
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Jennie

det tycker jag låter som en utmärkt idé , :)

Jo här är det helt okej , fast jag är lite trött i kroppen idag efter den "produktiva" dagen igår :( tråkigt när det är så .



Allt bra med dj & lilla ärtan? :)

2009-08-28 @ 11:13:25
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Jennie

okej , det tycker jag du gör helt rätt i :)

Skönt att ni får vaccin mot svininfluensan , bäst & vara på säkra sidan ju !



kram

2009-08-28 @ 11:38:14
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Mindy

Hoppas att det blir en skön promenad i skogen denna fredag..Här sitter man & bara slappar & hoppas att min värk ska försvinna..Men man får ta en dag i taget.Ha en skön dag.kram

2009-08-28 @ 11:38:20
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Ros-Marie

Hej på er!

Härligt att höra att allt är bra med dig och lilla "ärtan". Rädslor är ett gissel som man ska motarbeta och därmed övervinna. De är blockerande och ofta väldigt onödiga. Det är ju så att det är något som man själv bygger upp inom sig. Bra att du/ni får hjälp. En sak ska du komma ihåg att en förlossning är aldrig den andra lik. Det finns allt från romantiserade till skräckhistorier... Det sköna är, att ju längre tid graviditeten

framskrider ju mer ville jag i allafall, att förlossningen skulle bli av. Jag tror det är en naturlig gång i den nio månaders väntan och förberedelse. När ni föddes på 80-talet så hördes inte mycket om räsla inför förlossningen utan det är något som har ökat bland gravida idag. Varför är det så? Det borde vara tvärtom om man ser till hur medicinkunskaperna utvecklas. Resultatet av förlossningen är i vilket fall fantastisskt. ett barn och tillika barnbarn.

Hörde just på nyheterna att det ligger en gravid kvinna svårt sjuk med svininfluensa i Stockholm. Sjukvården får det säkert tufft att vårda dem. Hur som helst kvinnans liv måste alltid vara det viktigaste!

Skönt om er varandra.

Stor varm kram mamma och svärmor.

2009-08-28 @ 12:06:24
Postat av: Jennie

ja , hu ja , det förstår jag ju då , :O

Men jag tror nog inte det ska vara någon fara . men förstår att det är läskigt . Jag har ju klarat mig ganska bra då kan man ju säga , och lilla bebis tittar ju ut snart , så jag behöver kanske inte oroa mig , men bebisvaccin bör tas mot det där . :O



kram

2009-08-28 @ 13:16:54
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Kim

Ja att åka kommunalt med barnvagn och hund skulle jag aldrig utsätta mig för. ;) Jag har åkt buss typ 2 gr sen ja fick körkort eller nått, hatar det verkligen. :p Bra att de gick bra idag!

2009-08-28 @ 13:48:14
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Sandra

Va skönt att få svar på allt! Jag tänker också fortsätta med jucie heh kram

2009-08-28 @ 13:50:18
URL: http://alexxandria.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ja , självklart . Men frågan är ju bara om man blir erbjuden det , eftersom det är sånt de skär ner på när de har dålig ekonomi . :O

Vi får hoppas på det bästa !



massor av kramar .

2009-08-28 @ 14:30:44
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: gabriella

HAllå!

Jag går hos en aurora bm å hon e jättebra...jag tog upp det redan i v 10 så jag träffade en läkare redan då!

Sammt går jag hos en kurator...om just mina rädslor...det går inte att beskriva med ord hur jag känner kring förlossningen...jag ka få ett snit men är även rädd för det.... så jag ska till sjukhuset den 9/9 å prata med aurora bm igen om snittet å kolla in en op sal!

Hoppas att de lyssnar på dig å tar sig tid!

Kram!!

2009-08-30 @ 14:12:03
URL: http://lillkakan.blogg.se.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0