Nusnäs, Morkarlby och Kråkberg

Helt sjukt vad turister dalahäst tillverkningen i Nusnäs drar. Oj oj oj, tyskar, holländare, danskar, stockholmare och norrmän. Alla samlas de för att titta på dalahästar :)


Jag har aldrig varit in på själva fabriken / shopen i Nusnäs tidigare, men åkt igenom själva byn. Bara byn kan rekomenderas, så vackert och väldigt typiskt för Dalarna. Vi skulle i alla fall fördriva lite tid och kom fram till att en tripp till Nusnäs nog är trevligt. Utrustade med pengar och kamera kände vi oss fit for fight. Jajemän, shoppat och fotat blev det, kanske lite för mycket shoppat, men nästan allt är gåvor till kompisar och vänner, vem kan tacka nej till en shoppingbag med dalahästar tryck? Eller en vävd disktrasa med en dalahäst som motiv? Inte jag :)

Det slank med lite grann till oss själva också. Jag tycker det är jätte roligt att i vårt hem visa att M är dalmas. Han har en jätte stor dalahäst som han fått i dopgåva, så nu köpte vi till ett " föl" i vitt, köpte även den svarta shoppingbagen till mig själv. Hittade även två väldigt fina affisher med kurbits målningar, kolla in och döm själva :)




Kommentarer
Postat av: Marlene, BF+3

Haha jag ska vila ut honom nu tänkte jag.. är SÅÅ trött.. zzz...



Jepps - då ska jag peppa tillbaka! ;) Kram

2009-08-12 @ 18:41:26
URL: http://marlenesliv.blogg.se/
Postat av: Annika

Jätte fina saker! :) Kul att få vara lite turist ibland! ;) Ha det bra! Hoppas att vi kan ses i september!? kram

2009-08-13 @ 11:29:24
URL: http://gabulfota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0