Första skoldagen

Ni vet den där förväntansfulla känslan som infann sig inför skolstart som barn, den finns av någon konstig anledning kvar hos mig än i dag. Varför kan jag inte svara på, nu för tiden vet jag i princip när våren slutar vad och hur jag kommer fylla min första vecka på hösten med, men ändå är jag förväntansfull. Kanske kommer vi ha BRA föreläsningar, intressanta diskussioner och givande seminarier. Eller så blir praktiken kanon bra utan den där stressen som brukar komma. Eller så är den en kurs med många nya bekantskaper. Jag vet faktiskt inte men jag känner även idag förväntan. Lite extra idag då jag kommer läsa med personer jag läst med förrut som inte sett mig sen jag började se gravid ut, ska bli kul att se reaktionen:)

Hoppas ni fortfarande har någonting som får er att känna förväntan i vardagen.


Kommentarer
Postat av: Ros-Marie

Hej gumman.

Att vara gravid kan ge ett lugn och förnöjdsamhet i vissa situationer som är härligt. Mycket i livet blir mindre viktigt, bagateller. Hösten blir säkert en fin tid. Speciellt om du/man tänker i dom banorna. Det är ju inne att vi ska tänka positiva tankar för att dagen ska bli positiv. Jag tror det är bra. Sjung för "ärtan" från mig.

Kram mamma

2009-08-31 @ 08:29:20
Postat av: frida

ja det är väl så, olika med olika barn :) hehe, tur det! Det blir nog jobbigt att få honom och sluta för napp det gillar han! ;)



ja, det är ju smidigt med en sådan väska.. frågan är ju bara om jag kommer använda den efter att "skötväske" tiden är slut? hehehe ;)

Kram

2009-08-31 @ 08:47:31
URL: http://fridalundquist.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hehe det är den kvinnan som födde åttlingar i usa! Inte lätt att veta haha :)

2009-08-31 @ 10:48:01
URL: http://alexxandria.blogg.se/
Postat av: Mindy

Hoppas att du får en bra dag på jobbet.kram kram

2009-08-31 @ 11:32:34
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: emmah - 20 år & blivande mamma

sv: hehe jag har inget annat bättre för mig så :p hehe!

2009-08-31 @ 15:58:16
URL: http://emach.devote.se
Postat av: Jennie

Åh spännande med första skoldagen , jag saknar pluggandet faktiskt , :( Men kanske sätter igång med att plugga sen när det finns tid & sådär .



ja , det kanske det gör , fast jag vet ju inte NÄR det gör det :O haha , jag känner mig helt lost här , men mamma sa att om det känns såhär allt oftare & med tätare mellanrum , så är det nog så att det satt igång . men jag känner mig mest förvirrad ,



ja , det är ett väldigt fint namn ! :)

2009-08-31 @ 16:39:39
URL: http://vantabebis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0