Gravid diskriminering, fy fan!!

Ojoj, började med en fika på stan i förmiddags med M´s gamla gymnasie kompisar. Sen blev det till att fara hem för att äta lunch.  Eter lunch tog jag mig, för ovanlighetens skull, en timmes vila på sängen. Så skönt  när både kropp och väder har en grå dag...

Vaknade av att M´s syster pratade i telefon om ett eventuellt jobb vilket fick mig att minnas att jag inte hört nått om min eventuella fortsättning på fritidsgården där jag vikat under våren. Ringer chefen och döm om min förvåning när hon säger  Egentligen är det här nog diskriminering, MEN vi kan inte ge dig förlängning nu när du är gravid.
Så jäkla arg och besviken jag kände mig. Visste knappt vad jag skulle säga. Hade inte ens planerat att berätta för henne i våras innan sommarlovet, men gjorde det för jag tyckte det var ojust att komma tillbaka i höst med en 25 veckor mage.. Efter den besvikelsen var det som att luften helt gick ur mig, satte mig ner och stor grinade, jäkla skit dag! Jäkla skit jobb och framför allt jäkla skit chef, trodde nog jag skulle möta lite mer förståelse från en kvinna^^

Har hämtat mig lite nu efter en stooooor påse godis ( surt förstås) och Djävulen bär Prada tillsammans med älskling. Efter fyra godisar fick jag halsbränna och efter åtta mådde jag illa, blir mycket godis över till svärisarna,. Var mycket roligare att köpa godis när det var gott :(

Fortsättning på diskriminerings tjosan kommer, ska nog gå med i facket och höra vad de har att säga... Eller bara anmäla till DO. Är jävligt arg kan jag tala om! Och det värsta är att jag trivts på fritidsgården.

Kommentarer
Postat av: Ros-Marie

Hej!

Ta kontakt med diskrimineringsombudsmannen och hör om de kan göra något. Du har alldeles rätt i att man får inte säga "att pga att du är gravid så anställer vi inte dig". Ge inte upp! Ska de anställa någon så borde du ha förtur. Lycka till!

2009-08-11 @ 17:06:56
Postat av: Ros-Marie

Hej igen!

Agera snabbt!

2009-08-11 @ 17:17:34
Postat av: Fru Evelina

men fyyyyy!!! förstår att du blir ledsen, du ville ju vara schysst och berätta men kunde lika gärna hållt tyst!

jag var med om nåt liknande när jag berättade i förväg att vi skulle flytta, min chef behandlade mig som timvikarie fast jag var fast anställd sedan 3 år tillbaka... så i slutändan tjänar man nog mer på att tänka på sig själv =)



gott med surt godis!



kram

2009-08-11 @ 17:46:30
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Liw

Mamma: Har gått med i SAC nu iaf. Ska vänta för hon sa att de skulle diskutera igenom beslutet igen nu när jag sa att jag faktiskt tänkt jobba de få timmar de rör sig om under våren ändå.. Men det lät som hon sa det bara för att lugna mig, ska anmäla så fort nejet kommer.. Har på känn att det blir ett nej :(

kram

2009-08-11 @ 17:57:49
URL: http://preggomonster.blogg.se/
Postat av: Malin Lj

Det var det värsta jag har hört!!! Fy sjutton! Hoppas du får hjälp nånstans med det där. Kram

2009-08-11 @ 21:07:05
URL: http://malinlj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0