Härnebo ( eller Härvilljagbo)

Detta är lite av mitt paradis på jorden. Här har jag spenderat merparten av mina barndoms somrar, här kan jag tänka mig att spendera min ålderdoms höst.

Vi kom hit tidigare under dagen och stack in huvudena hos farmor och Herbert i deras stuga. Turligt  nog för oss så skulle de till att äta en sen lunch så vi blev bjudna köttgryta med färska kantareller och färskpotatis, mumma för resande magar.
Väl inne och iordning började det regna, inte de här stilla, lugnande sommarregnet som är så härligt utan ett riktigt skyfall. Efter att himlen lovat bättring gav vi oss ut i skogen bredvid torpet på jakt efter det gula guldet, kantareller.
På tio minuter hittade vi lite drygt en halvliter :) Perfekt till middags planerna, varma mackor med kantarell stuvning.

Nu är vi mätta och belåtna och ska kolla lite på film och höra regnet knattra mot taket. Hösten är i antågande :)

Trevlig kväll alla :)


Kommentarer
Postat av: Annika

Nu blir jag avundsjuk! Jag älskar kantareller. :) Hoppas att du sover gott! kram

2009-08-16 @ 21:56:57
URL: http://gabulfota.blogg.se/
Postat av: Catarina

Jo, jag forstar det. Varmen ar jobbig och jag var lite orolig for hur det skulle vara.

Men for mig var det jobbigare hemma i vart tegelhus an har i Thailand. Eftersom det finns Aircondition har.

2009-08-17 @ 05:59:33
URL: http://ninna77.blogspot.com
Postat av: mamma och för första gången mormor

Hej på er!

Ja, det framgår tydligt att Härnebo har en varm plats i hjärtat. Att skriva så att den som läser det, får en längtan till platsen och/eller en känsla av närvaro det är en gåva. Du förmedlar den känslan Liw.

Ha det så gott alla tre. Ni vet väl att "Ärtan" också känner när allt är härligt!

Kram

2009-08-17 @ 09:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0