Hösten

Har när jag läst flertalet bloggar stött många tankar kring hösten.

Sitter nu och funderar på den bitter söta årstid den faktiskt är? Till skillnad från många av mina vänner lider jag inte av så kallade höstdepressioner utan får vanligtvis dessa under vinterns sista månader. Men hur kommer det sig då egentligen att hösten är så bitter söt? Sötman kommer sig av mysfaktorn som mörkret skänker. Tända ljus, varm choklad, en varm filt och en bra bok. Förtjänar jag det mer än under hösten? Nej!
Att min älsklings favorit årstid är hösten gör inte saken sämre, vi njuter ihop. Tar gärna en lång, lång promenad i regn under fallande höstlöv, hand i hand med Vilde rasandes i skogen. Hösten är vacker och klar.
Den bittra smaken, ska det då vara att sommaren är över för denna gång och vintern är på gång? Jag tror faktiskt det, vintern upplever jag som jobbig. De få dagar av vintern jag verkligen uppskattar är de riktigt kalla mornarna, när snön knastrar under skorna och träden är vita av rimfrosten. Då är även vintern vacker.

Måste säga att jag i år längtar mer än vanligt efter hösten och för ovanlighetens skull kan jag även se fram emot vintern för då har vi vår älskade Ärtan med oss. :)

Nu ska jag och mina vinter kalla fötter gå och värma oss på älskling under täcket.

Natti


VIlde på en matta av gula löv hösten 2008


Umeås vackraste träd hösten 2009. Vi hade turen att gå förbi det varje dag på
våra långpromenader.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag saknar hösten så!!! Just nu blåser det som bara den ute och jag ser hur löven flyger runt i luften, hösten är snart här :)I helgen blev det bara lungt grillade lite med vänner igår, skönt för er med bad, jag tycker det börjar bi kyligt nu :)

2009-08-16 @ 08:39:46
URL: http://alexxandria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0