Kvällspromenad



Idag liksom igår har vi varit ute och gått genom byn. Först gick vi genom hela byn för att komma fram till kvigornas hage, Vilde var idag lite lugnare och la sig ner och iaktog när jag och M försökte klappa dem. Trots några tjuvrus så tycker jag ändå att Vilde höll sig lugn, inskolningen fungerar.




Tänkte bjuda på några kvälls vyer från byn, njut av hälsingland i all sin prakt :)



Det härligaste med kvällspromenaderna så här års är den klara luften som sakta blir kyligare och kyligare. Dofterna som för bara någon vecka sedan var fyllda av sommarlöften, minner nu om de gula lövens tid. Härliga skogspromenader då solen värmer i den kalla luften. På landet har vi även tillägget kogödsel och nyslaget ensilage. Lovely!



Årets första höstbild får avsluta bildresan genom Härnebo i Hälsingland hjärta :)




Kommentarer
Postat av: Ros-Marie

Hej!

Du har verkligen fått en mycket effektfull bild när ni vandrar hand i hand genom byn. Hälsingland är vackert. Ta vara på varandra!

Kram

2009-08-21 @ 08:35:31
Postat av: Mindy

Godmorgon gumman..Hur var maten i går efter grillningen..Hoppas att du får en skön fredag.kram kram

2009-08-21 @ 08:46:31
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Annika

Jättefina bilder som vanligt! ;) Kolla gärna mina bilder som jag lagt in både på Facebook och i min blogg! Ha det bäst! kram

2009-08-21 @ 11:33:26
URL: http://gabulfota.blogg.se/
Postat av: karolin

Åh vad mysigt! JAg vill också bo på landet. Förhoppningsvis hamnar vi en bit untanför stan när vi slutat skolan båda två :)



Och vilken gullig koss-bild du hade där med en kossa som har tungan i nosen :)



Hoppas du får en mysig helg!

kram

2009-08-21 @ 12:12:19
URL: http://bekk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0