Lite nojig

VI har p.g.a. semestern ett jätte glapp i våra besök hos bm. Vi var där i slutet av juni, gjorde RUL den 20:e juli och ska till BM igen sista augusti. I Umeå räknas numera RUL som ett besök hos BM, så det är egentligen bara 6 veckor mellan besöken, men ändå. Som om jag inte har nog att oroa mig över så oroar jag mig nu för att det ska "missas" nått p.g.a. att vi inte är där tillräckligt ofta... Vet ju dock att Ärtan lever och har full rörlighet för sparkar och boxar det gör h*n. Men jag blir ändå orolig! :(
Har på känn att den oro jag känner nu är ganska mild jämfört med den som komma skall när Ärtan väl är ute och världens alla faror väntar.

Som tur är har jag världens bästa sambo som på kvällarna läser för mig och Ärtan, buffas med h*n och försäkrar mig om att allt är bra. Senast igår låg vi och kände på Ärtans vilda dans i minst 30 minuter, helt förundrade över att vi, tillsammans, har skapat ett liv, helt mirakulöst :)



Bilden lånad från allt om barn


Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

vi fick också ett stort glapp mellan bmbesöken pga semestern, men som sagt så får man ju tecken på att allt är bra när man känner små buffar och sparkar =)



kram!

2009-08-17 @ 19:46:34
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Annika

Jag tror att alla som är gravida är oroliga för att något ska gå fel. Men som du säger verkar ju du ha ett aktivt barn i magen så du behöver säkerligen inte oroa dig. Nu är det ju bara ca 2 veckor kvar innan du ska til BM. Ha det bra och njut av din ledighet! kram

2009-08-17 @ 19:51:39
URL: http://gabulfota.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag är också orolig hela tiden, för att nåt ska va fel eller hända.. Det hör nog till, för jag har inte hört nån som inte oroar sig under sin graviditet. Visst är det tur att man har en sambo som kan lugna en ;-)

2009-08-17 @ 21:46:45
URL: http://tassandra80.bloggagratis.se
Postat av: AnnaH

Det är inte lätt med storlekar, man har ju ingen aning om hur stort barn man får och hur snabbt det växer. Jag uppfattar overallen som en stor strl 56 så jag tror absolut att den är användbar ett tag efter födseln och troligtvis stor från början om det inte är ett barn på 4+ kg med långa armar och ben som kommer ut. Den grå overallen vi har är också från H&M, strl 62, och den började dottern använda när hon var 4 månader (68 cm lång och vägde 9 kg - stooor tjej för åldern). Vanliga kläder är också svårt att avgöra. Hellre för stort än för litet förstås! Sedan är det ju olika hur många ombyten man behöver. Har man en kräkbebis kan det behövas 3 - 4 ombyten per dag. Min dotter kräktes nästan aldrig och behövde bara byta kläder varannan dag.



Jag tror inte något missas för att du hoppat över ett besök. Det enda man gör med magen i v 20 är att man lyssnar på hjärtljuden och du känner ju att din bebis lever. Nästa gång du går dit börjar man förutom att lyssna på hjärtat även att mäta livmodern. Därefter blir det riktigt kul att jämföra SF-mått, vikt och hjärtljud från gång till gång. Eftersom jag är omföderska får jag inte lika täta besök efter v 25, men å andra sidan ska det bli roligt att jämföra graviditeterna.

2009-08-17 @ 22:48:20
URL: http://annaharr.se
Postat av: Linda

Visst är det häftigt! Att två personer kan skapa ett litet liv som växer inuti i en =)



Lyxigt att få gå på UL var 6:e vecka förresten! Här i Sthlm gör man det 2 gånger på rutin, och sen försti slutet av graviditeten så du behöver garanterat inte oroa dig över att det missas något =)

2009-08-18 @ 06:13:41
URL: http://livetalalinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0