Svalkande bebis shopping

Gud vad skönt det är med en grå och lite blåsig dag, känns som att den svalare luften rensar min hjärna. Är väldigt känslig i huvudet för tryckande värme, så det här vädret kommer som en skänk från ovan :) Men det får gärna bli varmt igen, om en dag eller två :)

Har precis kommit hem efter några timmar på stan ( Mora). Både jag och M var på shopping humör ( vädret månne). M hittade två par byxor, en skjorta och strumpor på Dressman. Allt på 50% rea. De rear ut hela butiken så mycket. Varför händer aldrig det på Gina eller H&M??!

Sen gick vi in på en "tjejaffär" som M kallar det och hittade ett bar baggyjeans åt mig, som sitter tillräckligt långt ner under magen för att jag ska kunna ha dem under hela graviditeten, hoppas jag :) Hur som så är de super snygga och sköna, finns risk att jag kommer bo i dem under hösten när jag måste vara bland folk på Uni...

Nästa mål var så H&M, jag har sett en svart luvtröja på mama avdelningen i Umeå, men inte haft råd att köpa den då och tänkte köpa den nu, men de hade inte tagit hem dem :( Blev ett svart mamalinne och 5 par barnstrumpor till mina små fossingar istället.
Sen kunde jag inte hålla mig borta från barnavdelningen utan var tvungen att "titta" lite på småkläderna.. Farligt!
Det slutade med att vi gick ifrån H&M med ett tvåpack pyjamas storlek 62 och en body med matchande byxor i samma storlek. Nu har jag alltså spräckt både bebispryl och kläder återhållsamheten. Men åhh så kul:)


Grönt/vitt/brunbeige funkar för både pojke som flicka :)


Åså en grön/vit/brun randig body med ett par bruna byxor till. Också unisex:)

Som ni kanske märker så är det inga direkta "flick eller pojk kläder" som inhandlas. Vi vet ju inte könet på vår lilla Ärta så ni kanske tror att det är orsaken, men om sanningen ska fram så har jag väldigt svårt för rosa och ljusblå barnkläder. Jag förstår inte varför man ska "spöka" ut små bebisar i rosa volanger och annat tjafs. Men det är min åsikt.
Som tur är så håller M med om att könet inte sitter i vilken färg barnet har på kläderna så vi kommer nog uppfostra ett barn i sjuttitals färgerna. Det vill säga brunt, grönt, orange, mörkblått och rött. Kläder som kan användas av både flicka som pojke när det kommer till färger. Sen kan jag erkänna att jag faktiskt såg en jätte söt grå klänning med gula blommor  häromdagen, men det får vänta tills Ärtan är ute och vi vet om det blir en pojk eller flicka :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej såntfär tror jag inte heller på , för alla säger så olika . nej vi vet inte vad det är för ngt därinne , vi väntar också till dagen då den tänkte titta ut ! ;)



superfina kläder du köpt ! ;)



& ja , ojaa , jag är så nöjd med en dag utan hetta ! ;)

2009-08-10 @ 15:56:42
Postat av: Jennie

Nej precis , man behöver inte ens fråga folk vad de tror . haha ! De har så mycket åsikter ändå så .



Ja , vi har bebisshoppat massvis , vi har förvisso fått ganska mycket , men vi har nästintill allting nu , bärsele & hoppgunga & allt såntdär . Det enda vi faktiskt inte har köpt än är blöjor ! :) hhihi , lite komiskt , tänkte jag skulle hamstra upp en hel del blöjor , så man har hemma . Ganska skönt att ha sånt , eftersom man aldrig vet när bebisen kommer & det är så dyrt , och har man köpt på sig ett helt lager innan så behöver det inte kosta massvis på en & samma gång sen ! ;)



Kramar !

2009-08-10 @ 16:21:01
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Marlene - Bf +1

Hehe yes! ;)

Kul att handla grejer till bebis :)

Kram

2009-08-10 @ 20:23:41
URL: http://marlenesliv.blogg.se/
Postat av: AnnaH

Ja, jag lär frossa i turkos men det gör jag nog om det visar sig vara en tjej också. Annars är jag barnsligt förtjust i rosa så kombinationen rosa/brun får min son lära sig leva med. :-D

Jodå, bara bra här uppe i Ume men knappast lika bra som semester på resande fot. Hoppas ni har det härligt och att du är fikasugen när ni kommer tillbaka till stan.

2009-08-10 @ 23:26:09
URL: http://annaharr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0