Svininfluensan

Lyssnar på P1, de har special program kring Svininfluensan. Kanske kan vara en idé att lyssna på inför eventuell vaccination under hösten. Fast nu säger de att riskgrupperna ska få vänta och att skolbarn är de första som borde få vaccination. Jag ska ju ut på praktik under hösten, hur tänker de kring det. Arbeta på skola i 5 veckor som gravid i v 29 - 34.  Måste nog kolla upp det här lite bättre tror jag. Kanske inte ens är någon idé att jag läser någon kurs i höst.. Måste kolla detta både med skolan och BM när jag ska dit nästa fredag.. SUCK!

Nu ska jag lyssna på P1 helhjärtat.

Trevlig eftermiddag!





Kommentarer
Postat av: karolin

Ja, jag tror att det har fortsatt blöda mest för att det väl har börjat. Det rinner inte ut hela tiden, utan det är som blödningar inuti som koagulerar till skorpor. Då täpper det igen och jag kan inte andas så då måste jag snyta mig. Och då "river" jag ju upp det igen så att det börjar blöda. Jag ringde till bm i vecka 15 och frågade vad man kunde göra och hon sa att man kunde bränna de kälen som blöder eller så kan man prova med koksalt. Koksalt har jag kört med nu men det hjälper bara tillfälligt :( Men jag har vant mig, så det är inte lika jobbigt längre, men tänkte att det kan vara bra att fråga bm så att det inte är nåt annat fel det beror på.

Kram

2009-08-21 @ 14:14:30
URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: krillan

jag är lite negativ till vaccinet... Dock har jag ju ingen kunskap om det heller.

2009-08-21 @ 15:55:07
Postat av: maria

gravida och spädbarn ska inte vaccineras.. sa min barnmorska i tisdags.. pga förlite forskning o tester på just gravida o spädbarn... så jag ska inte vaccinea mig tydligen.. V29

2009-08-21 @ 17:03:25
Postat av: sara

hej !

vet inte om jag har svarat , datorn vart helt konstig bara.

jag går faktiskt inte på gymnasiet än jag har precis börjat sjuan.. =)

kramar

2009-08-21 @ 18:53:22
URL: http://bollelinder.blogg.se/
Postat av: jennie

Jag tycker verkligen du bör kolla upp det där med vaccination ..



Tack så hemskt mycket , ja vi får hoppas helgen blir bra , ja , magen växer & växer . Det är trångt för den "lille" nu ..



Hoppas er helg också blir en toppenhelg

Massor av kramar

2009-08-21 @ 20:44:05
URL: http://vantabebis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0