Change



Efter dagens Preggolunch med Sara och Hannah promenerade jag och Sara runt lite på stan och hamnade inne på underklädeskedjan Change. Där fanns det amningsBHar med båge som såg jätte sköna ut så vi blev glatt överraskade. Dock blev vi mindre glada när expediten vänligt men bestämt förklarade för oss att de inte säljer amningsBHar förän två veckor efter förlossningen. Detta sa hon berode på att det finns ökad risk för mjölkstockning om man använder en för liten BH när man ammar och att det är först efter två veckor som brösten fått sin amningsform. Jag kan köpa detta om det inte vore för det faktum att de december ut har 70% rabatt på amningsBHarna, som kostar 500 :- i vanliga fall. Detta innebär att istället för 150:- / BH med rabatten så kommer både jag och Sara mest troligt få betala ordinarie pris. Surt sa räven!

Kommentarer
Postat av: Tella

Men vadå.. hon kan väl för fan inte förbjuda er att köpa b-h bara för att ni inte fått ut era bebisar. Hon kan ju rekomendera men inte förbjuda!!? WTF. Change..vart ligger det? Ska ta mig dit och bråka med dem..

2009-12-09 @ 19:42:35
URL: http://tellas.blogg.se/
Postat av: Ros-Marie

Med erfarenhet av två födslar så säger jag KÖP NU NÄR DET ÄR BILLIGT. Du vet ju vilken storlek du hade innan du blev gravid och hur mycket brösten har vuxit till dags datum.

Visst kommer brösten att fyllas upp med mjölk så en(1) storlek större kommer förmodligen att räcka. För det vi kvinnor lägger på oss på brösten brukar minska när vi går ner i vikt.

Så samtidigt som mjölken fyller upp brösten så minskar fettet på dem. Det är mina erfarenheter så

gå och handla.

Varm kram

2009-12-09 @ 20:31:52
Postat av: Liw

Så resonerar jag också lite grann mamma, men nu var ju grejen att jag inte FÅR handla i den affären innan Ärtan är ute. På alla andra ställen är det lika dyrt som vanligt...

2009-12-09 @ 21:06:51
URL: http://preggomonster.blogg.se/
Postat av: Anna (katt tass)

Och där tappade de just ett helt gäng kunder!! Man bestämmer väl själv när man vill handla, hade jag inte varit tvungen att ta det lugnt så skulle jag haka på Tella dit och bråka på dom jag med!!

Köpte i förväg förra gången och när jag sen skulle komplettera så drog jag samma storlek då också flera veckor senare. Och mjölkstockning, det får iaf jag ändå hur jag än gör..

2009-12-09 @ 21:41:32
Postat av: Sandra

Köp någon storlek större nu ist. Eller så rekomenderar jag H&Ms amningsbehåar som finns i 2 pack för 199:- utan bygel. Det rent ut sagt sprutar ur brösten den första tiden så man behöver ganska många och byta med oavsett om man har amningsinlägg och sånt! Jag köpte dyra amningsbehåar innan som jag inte ens advänder nu. kraaam

2009-12-09 @ 22:21:22
URL: http://alexxandria.blogg.se/
Postat av: Linda

Eeeh...Jag tycker att det låter helt sjukt faktiskt! HUR kan de förbjuda en att köpa något?!! Att man varnar är en sak men att vägra sälja...Herregud! Hade nog slutat med ett blodbad om jag blivit nekad det tror jag =)

2009-12-09 @ 23:34:55
URL: http://livetalalinda.blogg.se/
Postat av: Ros-Marie

OM Change förbjuder dig att handla så anmäl affären till Sverker Olofsson. Gå dit för sjutton. Ta sällskap av någon. DE KAN INTE FÖRBJUDA NÅGON ATT HANDLA, RUSA DIT!

Vägra att inte få handla...

Be att få tala med innehavaren av affären om det bli problem. Jag har aldrig hört något liknande.

Kram

2009-12-10 @ 08:55:13
Postat av: Sara, Tyran & MiniMyran

Surt, surt, suuurt! Ja, jag känner mig fasen ännu mer bitter idag än igår. Igår var jag mest...chockad.

Fatta hur mycket 70% REA gör på en femhunka liksom...



Jag köpte mina amningsBH:ar före förra förlossningen och gick bara upp lite i storlek. Funkade finemang! För som sagt så tappar man ju oftast vikt i resten av kroppen när man ammar och då går det liksom jämnt ut.



Vi kanske får dra ihop en gravidlynchmobb och gå dit tillsammans? hahaha

2009-12-10 @ 09:55:53
URL: http://viktigamammansvardag.wordpress.com
Postat av: Kim

Jag köpte amningsbhar i 2 pack från HM utan bygel, köpte större storlek men skulle behöva ännu större nu. Börjar bli små! suck

2009-12-10 @ 11:11:22
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Tove Johansson

Jag har köpt amnings BH på Change nyligen i Stockholm och några 70% har dem inte. ´Det är 50% fram till Nyår. Jag har växt från 70C till 75G så var smart och vänta. Men du fråga i affären om du inte skulle kunna få rabatten efter att du fått ditt barn de kanske är schysta o ställer upp på det. Jag har aldrig fått så bra bemötande någonstans. Lycka till

2009-12-10 @ 19:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0