Dan före dan före dan före dan före dan....




Ja så där kan jag fortsätta ett bra tag till, en vecka kvar till julafton och det var väl kring den här tiden den egentliga "nedräkningen" började när vi var yngre. Vaknade nyss av att M stod vid termometern och förfasades över -18 grader, när jag efter tio minuter satte ner mina fossingar på det kalla golvet stod termometern på -21, så antingen är det ett rejält kalldropp på G eller så behöver M glasögon ;-) Det är kallt i alla fall så nu kan jag verkligen börja hoppas på att snön ligger kvar och vi får en vit jul.

Nu blir det frukost, adventskalender paket och sen ett besök hos Ingalill, vår BM, som just ringde och sa att hon blir en kvart försenad till vår tid, så vi behövde inte stressa. Hon är då så go:-)

Efter gårdagens glada reaktioner på Sunes jul avsnittet bjuder jag på dagens avsnitt idag då, för igår låg jag lite, lite före. Eller nej, jag bjuder ju på pulkaåkningen såklart :-)


Kommentarer
Postat av: emma

jo, men ja hoppasde på att slippa gå över, för nu är chansen större att den kommer på julafton ju=(..



men vi får se när trollis vill ut..



2009-12-17 @ 11:09:43
URL: http://trollbollsmamma.blogg.se/
Postat av: Tella

Sunes jul är underbar!! =)

2009-12-17 @ 11:45:24
URL: http://tellas.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh, -21c och jag gnäller på att det är -6c här hahah :) Meen mysigt med snö iaf !

2009-12-17 @ 12:07:02
URL: http://liindatherese.blogg.se/
Postat av: Ros-Marie



21 grader kallt, hu. Vi har hemskt obehagligt kallt här ute på vår egna lilla holme. Det är 7 grader minus och en blåst som kallas kuling, så vi har också kring 20 graders kyla. Vi ska nu frakta packningen över till land för att sedan ställa upp båten för vintern. Därefter blir det en kilometerlång promenad i skogen, till bilen. Det är för kallt för att kunna njuta. Lilla Larry vill inte gå ut, han fryser om sina tassar. Får han upp ett rådjur i skogen så kommer han att glömma kylan.

Han är så bekväm av sig så han kissar direkt utanför dörren. Detta för att snabbt komma in igen.

Vi hörs och mys riktigt gott med varandra i denna vackra vintertid. Snart är ni TRE.

Kram till er båda, snart mamma och pappa.

2009-12-17 @ 12:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0