Billigare än snus =)



Oj oj, sitter just nu och ska till att klicka på köp knappen på en digital systemkamera. Det blir en Canon EOS 500D med standard objektiv, extern blixt och lite andra tillbehör. De har ett jätte bra paket erbjudande på cyberfoto så jag kan inte motstå frestelsen. Lugn mamma det är ingen impuls shopping ;-)  Vi har pratat om en ordentlig kamera ett bra tag nu och beställer jag nu får vi lite olika rabatter och dylik samt att just den här affären, som förövrigt är en av Sveriges ledande på just kameror, är belägen här i Umeå, känns mycket bättre att själv åka dit och hämta kameran med allt vad det innebär, så förhoppningsvis har vi redan imorgon vår nya ögonsten hos oss. Valet stod mellan 450D och 500D, den största skillnaden är att 500D har filmning samt ett högre ISO tal. Bara filmningen är värd den där 1000 lappen det handlar om. Ett dyrt köp som till hälften betalas av att jag säljer mitt elpiano, resten betalar min sjukskrivning, eller ett förtydligande, försäkringskassans väldigt långsamma handläggning av mitt ärende gör att jag får mycket pengar på samma gång ;-) Jag är Happy!
Inte varje dag ett klick på köp knappen innebär en så stor kostnad, hisnande stor kostnad... Men när man ser till vad kostnaden täcker, bra bilder och film på Ärtan när den kommer ut är det lätt värt det. Just nu har jag ett elpiano som bara samlar damm i sitt hörn, bättre att omvandla de låsta och oanvända pengarna till en annan investering som jag vet att vi kommer använda flitigt. Och om vi ska räkna på vad det hade kostat oss att snusa de här mio månaderna så är vi nog uppe i kostnaden för kameran. Måste nästan räkna på det. För mig och M gick det ca 10 dosor i veckan det är 420 kr/vecka alltså 1700 kr/ månad gånger 9 månader vilket blir 15300:- i sparade pengar på bara snus under graviditeten, det är vad jag handlat för plus 63 procent. Ingen dålig affär med andra ord ;-) Kameran är med andra ord värd cirka 5 månaders snusförbrukning för mig och M, en billig affär om ni frågar mig.

Med detta köp säger jag god natt till denna första dag på vår  sista vecka av de 40 "normala". Det är nu allvaret snart tar vid, läskigt!

Kommentarer
Postat av: krillan

Jag är också happy! :D Vi kanske ska ta en photosession snart då. Jag är fett på! :D

2009-12-16 @ 23:43:01
Postat av: AnnaH

Ett klokt klick på Köp-knappen måste jag säga.

2009-12-17 @ 00:14:04
URL: http://annaharr.se
Postat av: emma

hehe ja vill hellre mitt barn ska vara yngst i klassen än äldst..ja vill ha en 2009 inte 2010:P

Sen kommer ja bli riktigt DEPPIG om trollboll int eär med på julafton, då de är planerat att han/hon egentligen skulle varit ute nu om den hade fattat vinklen.. men om ja har tur så tittar den ut innan den 24..



Vad ska ni hitta på idag? kramis

2009-12-17 @ 05:40:16
URL: http://trollbollsmamma.blogg.se/
Postat av: Sara (eSo)

Aha, så det var en kamera du köpt! Härligt!

Här hemma har vi en Nikon D80 och det är verkligen roligt med en riktig kamera, även om det är långt ifrån lätt att få till bra bilder alla gånger. Många inställningar att lära sig!



Välinvesterade pengar hur som helst, för måååånga bilder blir det! :)

2009-12-17 @ 07:10:18
URL: http://viktigamammansvardag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0