Fredag



Har faktiskt inte blivit bättre sen igår, så nu har jag sjukanmält mig idag med. Känns inge roligt varken för ekonomin eller för min egen skull och mina kollegors. Men krutet ligger på att kunna vara med i morgon, är ju Galakväll med tre trappor då, skit roligt ska det bli :-)

Vi har tagit en snabb tur ner på stan, M skulle innhandla några julklappar och jag behövde en guldpenna till julkorten som ska skickas nästa vecka. Var inte så mycket folk på stan, men när det är pensionärer ute i farten tar allt lite längre tid, 15 minuter tog det innan jag fick betala inne på bokhandeln, 15 minuter i kö för en penna. Helt sjukt!
Vi var även in på Po.P. för att kolla om filten designad av Gunilla Axén fanns kvar och det gjorde den. Efter att ha dreglat efter den i över en månad finns den nu i vår ägo, snällaste älsk köpte den åt Ärtan, så snygg!

FILT
Bild lånad från polarnopyret.se

 

Kom på nu att jag fick ett annat paket i morse, ja jag pratar om min julkalender. Idag var det en taborthår pincett, passar mig utmärkt då min favorti pincett ligger i, tror jag, pappas bil sen i sommras. Eller så har jag förlagt den någon annanstans.. Hmm..

Nä nu ska jag lägga mig i soffan, koppla på elchoksapparaten ( TENS) och försöka lindra mina förvärkar. Fick reda på idag att det är när förvärkarna sitter i ryggen som de verkar, låter bra de för nu vill jag att Ärtis ska komma ut :-)
DU MÅSTE VÄLJA STORLEK FÖR ATT KUNNA LÄGGA TILL EN VARA.
DENNA STORLEK ÄR TYVÄRR SLUT

Kommentarer
Postat av: Ros-Marie

Din förkylning tar den tid den behöver...

Inatt åker vi till Finland för att titta på en taxvalp. Vi kommer hem på söndagkväll. Hoppas ni får en avkopplande helg. Kram till dig och M.

2009-12-04 @ 15:03:19
Postat av: Moa

Snygg filt!! Och vilken najs julkalender du har, själv satsade jag på en vanlig chockladkalender. =)



Jag ska oxå prata med BM om en TENS eftersom jag helst vill slippa EDA.. Här lyser dock förvärkarna med sin frånvaro, kände en heldel i måndags när jag var på förlossningen för min akuta yrsel och CTG:n registrerade oxå värkar men dom försvann och har hållit sig borta sen dess.. Men jag känner det oxå i ryggslutet när dom väl gör sig till känna..

Konstigt att man kan gå och längta efter att få ont! =)



Kram

2009-12-04 @ 15:49:27
URL: http://www.metrobloggen.se/moasliv
Postat av: Linda

De säger att om man nu lyckas bli sjuk när man är gravid (för det ska tydligen vara svårare då) så håller det i sig längre än vanligt...Hoppas du piggnar till snart!



Och den där filten är verkligen supermysig, har också kikat på den hihi

2009-12-04 @ 19:37:59
URL: http://livetalalinda.blogg.se/
Postat av: Ros-Marie

Ursäkta Liw, men vad är en Galakväll med tre trappor?

(Det fanns inte på min tid."

2009-12-04 @ 20:52:17
Postat av: Liw

Mamma: Vi har galakväll med tre trappor, precis som det heter. Galakväll hoppas jag du vet vad det är och tre trappor är vad vi kallar måndags gruppen på fritidsgården, "nupparna" är ju inte särskilt snällt...



Hoppas valpen är fin, vill också ha en valp :-(

kram

2009-12-04 @ 21:06:21
URL: http://preggomonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0