Frisk nu?



Vaknade vid 03.20 av att Ärtan bökade runt, är det då du kommer väcka oss i hunger lilla skit? Mådde lite illa och tog ett varv i lägenheten, men gick och la mig och lyckades väcka M som somnade om lika snabbt igen. Han är duktig på det där med att somna. När jag tänker efter vaknade jag nog inte av att jag mådde illa utan av att jag drömde om att vattnet gick, det klassiska swoschet var dock bara i mitt huvud än så länge :-(
Efter att ha vridit och vänt på mig i en halvtimme, insåg jag att illamåendet nog kom sig av hunger, så nu sitter jag här, spelar Zoo world på facebook med en hög salamimackor och ett stort glas oboy bredvid mig och njuter. Jag njuter inte  enbartav det faktum att sältan från vitlökssalami kombinerat med den lite söta smaken av icas vetekakor är precis det min kropp behöver, utan även av att jag inte känner någon stress i att vara vaken mitt i natten utan att kunna göra något åt situationen. Har de sista veckorna insett att det är bättre att göra de bästa av de här vaknätterna än att ligga i sängen och vrida på mig i ångest över att inte få sova. Är faktiskt sjukskriven på grund av  just,sömnbesvären, och kan  sova hela dagarna i några veckor till. Det är lika bra att utnyttja det faktumet och njuta av de sista dagarna eller veckorna som barnlös. Som förälder lär det vara en helt annan ångest som infinner sig när det blir vaknätter och inte matochbajsvakenhet...

Förövrigt första nattten på hela veckan jag varit hungrig, måste nog vara för att jag håller på och bli frisk :-)

Tjing!

Kommentarer
Postat av: natasha

låter lite som min natt! den lille har hållt på hela natten plus jag har mått så illa :p så har fått gå några rundor i lägenheten. skönt att du är frisk igen. kram

2009-12-03 @ 08:02:49
URL: http://natashalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0