Mid(vinter)natts fotografering



Nyss hemkommen från en kväll på Ungodmsgården som inte alls var en energikick utan snarare ett dränage på energi, kände jag att jag behövde komma ut. Sagt och gjort, utrustad med kamera och iklädd Älsklingens Canada Goose som normalt är tre storlekar för stor, men nu är den enda jacka som går att stänga runt julkulan, begav jag mig ut i närmsta skogs dunge. Det är spännande att försöka klura ur hur de olika inställningarna samverkar och hur de kan ta ut varandra. Det kommer ta många, många avtryck och timmar innan jag lyckats lära mig, så så här i början provar jag mig fram med blandat resultat.. Men kul är det, och jag tycker ändå jag lär mig något nytt för varje bildserie jag knäpper. Det är verkligen canon ( hihi) att kunna se vilka inställningar som använts när bilden importeras till datorn, det är då jag lär mig saker för väl ute i "fält" har jag i min iver inte tid att jämföra särskilt mycket.

Ikväll kände jag för att fota träd, det är ganska mulet och snöar en del så jag trodde mig kunna få lite roliga bilder mot den bakgrunden. Ja här är då en del av resultatet..









Som sagt varierat resultat, men jäkligt kul! :-)
Som vanligt går det att klicka för större bilder..

Nä nu ska jag dricka ett stort glas vatten och hoppas att Ärtan slutar hicka så jag får gå och sova, visst borde det fungera? ;-) God natt!

Kommentarer
Postat av: krillan

vad fina kort! :D Jag är inte alls sugen på en ny kamera! :D

2009-12-20 @ 09:21:25
Postat av: Fru Evelina - Happily Ever After

de kommer från lindex! fanns blåa och rosa också =)



hoppas ni myser på idag!

kram

2009-12-20 @ 12:45:12
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Johanna

´Mysiga bilder!

2009-12-20 @ 15:05:30
URL: http://pluppy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0