Pappaliv





Idag har M fått prova på livet som pappa. Nej nej, det har inte kommit någon bebis, men vi har ändå gjort saker som han med hundra procents säkerhet kommer att göra flera gånger i veckan de närmsta två åren. På eftermiddagen for vi till Hedlunda och var med på Apförälder träff. Var en bra eftermiddag att introducera M till gänget. Var endast tre mammor till där med ett varsitt barn. Det var alldeles lagom för älskling att bli inslussad på ett lite lugnt sätt. Efter att ha överlevt två och en halv timme med mammasnack, tjejprat och bajsblöjor var tanken att vi skulle laga tacos och sen gå på Björklöven - Mora, nedsläpp 19.00.
Så blev det inte. Vi var båda ganska slut, jag var ändå på preggolunch och drog runt på stan hela förmiddagen och M är bara allmännt trött pga mörkret. Det blev en varsin pizza och middag framför TV:n. Vid 18.15 tog vi beslutet att inte fara på hockeyn, ingen av oss orkade.

När vi sedan stolta rullade ut barnvagnen ur huset vid kvart i åtta för att hämta ut några paket och provköra vagnen så var det med lite ångest vi insåg att vi nog skulle ha orkat med en hockeymatch ikväll ändå :-( Dock har vi provkört vagnen i en halvtimme och det är en mycket stolt blivande pappa som skjuter den gråa tingesten framför sig. Måste erkänna att han är bra mycket mer försiktig än vad jag var igår. Jag drog den över stock och sten, var ganska oförsiktig över kantstenarna till trottoaren medans M med försiktig varsamhet manövrerar Emman över kanter och säger att det är lika bra att vänja sig vid att köra lugnt, vi vill ju inte väcka Ärtan när h*n ligger där i. Min sötnos!

Så två riktiga pappasysslor har han introducerats till. Antalet gånger M manövrerat en barnvagn kan med största säkerhet räknas på högerhandens fem fingrar, borträknat de gånger jag tvingat han att prova olika modeller på diverse affärer sista halvåret, och jag kan med hundra procents säkerhet garantera, ja nästan svära på bibeln och min döda farfar att han aldrig varit på en föräldrarmedbarngrupp sen han var 2 år gammal. Nästa pappalivs introduktion är att byta blöja, får hoppas det dyker upp en nedbajsad nyföding nästa vecka, då ska jag se till att M får en rejäl introduktion till de lite större pappaprövningarna, hihi!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hej! Förberedelserna verkar gå framåt för er båda, byta blöjor är fina grejjer! Det brukar bara vara runt 10 per dag de första veckorna ;)



Vilken fin vagn! Emmaljunga är sköna vagnar, och väldigt tåliga. Konsten att köra barnvagn vet jag inte om jag lärt mig än, hahaha, jag kör in i allt möjligt. Nu är vår Emmaljunga pensionär, men duger perfekt för sovvagn åt Deborahs på dagis.



Har kollat med min svägerska och hon har seriöst funderat under en tid att börja ta beställning på tårtor, hon har grym känsla för det där! Så du kan få hennes mail när vi träffas...

...för det tänkte jag att vi kunde snart med ex basgruppen. Jag har bakat saffranslängder och tycker det skulle va mysigt att ses innan jul. När skulle du kunna? Jag tänker mig en eftermiddag denna eller nästa vecka runt 14 tiden? Har inte kollat med de andra än, men jag måste komma igång att bjuda in snart annars blir det inget av, vilket skulle vara tråkigt. Tänk på det och hör av dig.



Kram C

2009-12-09 @ 21:38:30
URL: http://www.charlotteulander.com
Postat av: Kim

Vi får se vad läkarna säger, nervöst iaf. Här är det jag som knappt vet fram och bak på en blöja, Sebbe har bytt på sin lillebror förr.

2009-12-10 @ 11:29:15
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0