Roomppa!


Här hemma gör vi oss i ordning för middag på restaurang med svärisarna. Just nu är jag mest bara hungrig och slut i rumpan, men det blir nog jätte trevligt så fort jag tar mig ur den mjuka och varma soffan :-)

Rump ontet har jag nu äntligen, efter två veckors ömmhet, fått förklarat som träningsvärk efter mina förvärkar. Jag har ju (turen ?) att ha mina förvärkar i ryggen, att det skulle vara tur skriver jag för att de som vet och kan, barnmorskor och annat upplyst folk på förlossningen, säger att det är värkarna i ryggen som gör någon nytta. När det molar och spänner på framsidan av magen så är det tydligen inte särskillt verksamt utan då är det för träningsskull livmodern jobbar. När det är på ryggen och ner mot rumpan är det tydligen så att det sker en påverkan på tappen, låter bra även om vi just nu hoppas på att vara gravida över nyår..

För att komma tillbaka till kvällens planer så ska vi i alla fall ut på restaurang, vi bokade ett bord redan vid 17 tiden för att slippa party partyt som tenderar att komma igång ganska tidigt och ganska högljutt i den här staden på lördagar. Efter middagen är planen att vi ska dra oss hem hit och dricka lite glögg och njuta av god ost och kex/pepparkakor. En väldigt lagom kväll om ni frågar mig :-)

Tänkte passa på att påminna om listan. När tror du Ärtan kommer ut till oss? Som jag skrev hoppas vi på efter nyår. Enligt första VULet då de kunde tidsbestämma graviditeten ditills fick vi BF den 13:e december, alltså imorgon. Sen blev vi framflyttade tio dagar till den 23:e på RUL men vem vet vad som stämmer och vad tror du? =) Så här har ni gissat hitills.

BF-lista
_______________________________

14/12   Krillan    (flicka)
17/12   Malin    ( pojk)
Linda    (pojk)
18/12   Ida       (flicka)
19/12   Linda m Milo i magen (pojk)
20/12   AnnaH   (pojk)
21/12   Josefin  (flicka)
23/12   Sophia   (pojk)
24/12   Dannie   (pojk)
25/12   Mormor Ros-Marie ( pojk)
Anna (katt tass) (flicka)
26/12   Barnafadern ( pojk)
Linda  (pojk)
27/12   Jessica   (flicka)
Sandra Neos mamma ( flicka)
28/12   Kim  (pojk)
30/12   Tella  (flicka)
31/12   Malinlj  (flicka)
2/1      Jag ( pojk)
3/1      Mindy (pojk)



Trevlig kväll!



Kommentarer
Postat av: Anna (katt tass)

Jag gissar på att det är en tjej och att hon kommer ut den 25/12, missar julafton iaf;-)

2009-12-12 @ 22:01:34
Postat av: Sandra

Jag tror att det är en tjej, och att hon kommer den 27:e december =)

2009-12-12 @ 23:23:40
URL: http://tassandra80.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Då gissar jag på den 19:nde!

2009-12-13 @ 19:10:55
URL: http://livetalalinda.blogg.se/
Postat av: Linda

Då gissar jag på den 19:nde! Och att det blir en liten pojke =) Tycker att det ser ut så på magens form, vilket såklart aldrig kan stämma till hundra procent men på mig har det faktiskt gjort det båda gångerna. Spännande!

2009-12-13 @ 19:12:31
URL: http://livetalalinda.blogg.se/
Postat av: Kim

Ost & kex e bäst! :)



28e och att det är en pojke, gissar jag på.

2009-12-13 @ 23:41:54
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0