Det här med sömn

Varför ska det vara så svårt att sova gott? Jag är ju på semester för f*n!!
Kan inte ligga på mage som jag alltid gör annars för då har jag en basketboll som trycker på urinblåsan. Kan inte sova på sidan för då gör det för ont i fogarna. Kan inte sova på rygg för då gör det ont i fogar och rygg. Om jag mot förmodan hittar en skön sovställning så vaknar jga efter en halvtimme och måste kissa eller så vaknar jag av att mina stackars händer domnat bort helt och hållet! Ska det vara så här? Trodde jag skulle få sova nu för när Ärtan väl kommer är det väl slut sovet...

Irriterande som tusan i alla fall :(

Kommentarer
Postat av: Malin Lj

Det ÄR svårt att sova skönt under graviditeten! Låter precis som jag har/har haft det. Försök ha kuddar mellan benen så att höften ligger rak. Sen ligger jag på sidan lite snett med en kudde bakom ryggen för att inte hamna helt på rygg, men så man ändå inte behöver ligga helt på sidan (gör för ont i fogarna). Hoppas det blir bättre om du provar det:) Kram

2009-07-30 @ 11:42:42
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: Malin Lj

Jo, och så kan du ha en kudde som händerna vilar på, så att de ligger raka. Men det bästa vore ju om du fick skenor så klart. Kram

2009-07-30 @ 11:43:29
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: Linda

haha jag vet precis vad du pratar om och värre kommer det bli! En positiv sak med det är att du mer eller mindre är inställd på mindre och sämre sömn när bebisen väl kommer, faktiskt. Men visst är det surt att inte kunna ligga som man vill!!!



Och det där med grav.jeans har jag lagt på is till hösten, får nog ta det jobbiga letandet då =)

2009-07-30 @ 16:11:57
URL: http://livetalalinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0