10 + 0

Idag 24/5 går vi in i vecka 11.

Vecka 11
Kroppen:
Nu är det möjligt att ta reda på om det blir en pojke eller flicka. Tekniskt sett är det möjligt att ta reda på det tidigare genom ett blodprov, men denna teknik är alldeles nyupptäckt och har inte börjat användas ännu. Tekniken går ut på att embryots celler blandas med mammans blodomlopp redan tidigt i graviditeten och då kan man se om en Y-cell (för pojkar) finns med i blodet.

Fostret: Huvudet är nu rundare och ögonlocken är tydligare, de har redan öppnas och kan slutas vid beröring. Händerna kan också stängas vid beröring. Nu är fostrets alla viktiga organ i stort sett färdiga och ska bara växa i storlek.

Jag känner mig piggare än på mycket länge och de flesta små biverkningar har gett med sig. Magen börjar kännas av, speciellt när jag hostar eller nyser så drar det i ligamenten kring livmodern, det händer saker med andra ord. Hela jag börjar kännas svullen, har blivit en synbar skillnad kring midjan, och brösten har sen flera veckor tillbaka blivit ohanterligt stora...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0