Kulturnatta i Umeå

Ska föreställa någon slags höjdpunkt under våren. Vet inte om jag håller med, men vi traskade i alla fall ner på stan för att kolla på några band och träffa lite folk.
Kvällen började bra, vi kom ner vid 16 tiden. Den ständiga frågan är vad ska vi äta, jag var sjukligt sugen på Langos ( lika förvånad jag ), men det fanns inga langos stånd till vår förvåning när vi recogniserade. Vi strosade runt, Mville se metal i döbelnsparken så vi gick dit. Där sitter vi bland alla hårdrockare som dricker öl och jag smutar på en festis :) Ironi..

Kommer sen på den goda tanken att ringa Oskar och se om de ska hänga med på Olles uteservering och käka eller om de håller fast vid sushi planerna. Det samtalet resulterar i en  blixt omkastning i våra planer så vi följer med dem och spelar minigolf. Vi hinner de fyra första banorna innan haglet kommer. Tur det fanns bord och bänkar under tak och en kiosk med lite godis i :)






Som sagt, riktigt härligt väder. Är den här något blöta utekvällen i kombination med J´s förmåga att smitta ner oss på en kvart som gör att jag legat hemma hela veckan :(

Hur som, efter många om och men kunde vi avsluta alla 18 hålen och cyklade tillbaks till stan. Jag och M hamnade på Olles uteservering med en varsin burgare och öl/cola i väntan på Wolfman Jack och O och E käkade sushi medans A-K drog hem till sin pulverdiet :S

Trevlig kväll som satte sina spår :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0