Älskade Vilde



Usch idag har jag varit både bland molnen och nere i den mörkaste grotta. Mitt sinnestillstånd har verkligen varierat i snabba kast, stackars älskling. Inte nog med det så ska vi när vi är ner till Hälsingland i helgen lämna Vilde till pappa. Han ska vara där i vad som troligtvis blir dryga två månader. Pappa har erbjudit sig att ta Vilde tills vi har kommit i ordning efter förlossningen. Verkligen hur snällt som helst, men det skär i mitt hjärta på samma gång. Det längsta jag varit utan Vilde är 10 dygn, jag for på scoutläger och älskling var hemma med Vilde. Dock så var det ju jag som lämnade dem, och jag var fullt sysselsatt hela tiden. Nu ska jag sitta här hemma själv om dagarna utan världens bästa sällskap. MEN för Vildes skull är det bättre att vara borta en längre period, vi vet inte hur de närmsta månaderna ter sig, och lämna honom till vem som helst det vill jag inte! Men som sagt, det skär verkligen i hjärtat, det kommer bli så tomt.





Kommentarer
Postat av: Moa

Jobbigt att vara utan Vilde... Jag funderade ett tag på att lämna bort våra en tid oxå.. Men vi kommer att ha alla hundar här hemma, min bästa vän kommer att hämta dom när det är dags för BB och hon kommer troligtvis att vara här med dom när vi kommer hem..

Det kommer säkert bli lite halv rörigt men det känns ändå bäst för oss att ha hela familjen samlad med hundar och allt från början.



Kram

2009-11-04 @ 20:10:04
URL: http://www.metrobloggen.se/moasliv
Postat av: Emma

vad sa din bm om dina värkar? är dom tätare nu eller fortfarande 12 mellanrum?



Är lille ärtan på G eller:)?

kramar

2009-11-04 @ 20:24:31
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: Anonym

förstår de kommer kännas tomt. han är jättefin!

2009-11-04 @ 20:28:04
URL: http://natashalarsson.blogg.se/
Postat av: Ros-Marie

Ja Vilde är en jättefin hund. Du kommer att tycka att det blir tomt. Men finns det något alternativ?

Jag har inte Skyöpat med E ikväll. Han har inte varit ute på Skype. Jag har inte meddelat E att du (vill) kan prata med han ikväll. Jag är faktiskt på väg i säng kl. är 21.30!

Kör försiktigt och ta vara på varandra.

Kram till er båda

2009-11-04 @ 20:31:21
Postat av: Emma

vad bra att de lugnat ner sig. men de hade ju inte gjort ngt om ärtan kom nu..de är ju inte så att han/hon tar stor skada...



HÄnder imorrn?

kramis.

2009-11-04 @ 21:00:00
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: thessie

det stickas magvärmare... kommer blider snart :)

haha jag kunde inte heller trä en sticka innan men så en dag så satt jag och funderade över hur jag skulle klara vintern med stora magen och ingen jacka som går och stänga och då kom jag på att jag skulle göra en egen magvärmare som nu har tagit fart och blivit eftertraktad fast att de inte är helt färdigproducerade än. men det är kul jag har bara tryckt t-shirtar tidigare så det är kul med nya projekt :)

2009-11-04 @ 21:13:58
URL: http://sleepygirl.blogg.se/
Postat av: Mina

God kväll gumman.Ja snart är våra små bebis har oss.ska bli så skoj..Ja man känner av hur kroppen förberder sig inför den stora dagen.så skönt :) Förstår att det gör ont i hjärtat att lämna bort er söta hund i några måander..men ni vet ju om att han kommer få det bra hos din pappa..men hormonerna är inte av denna planet man gråter av det lilla minsta..hihihi..Ha en mysig kväll.kram kram

2009-11-04 @ 21:51:37
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Linda

Usch vad tråkigt, kan inte ens föreställa mig en vardag utan Zingo!

Men är det nödvändigt att lämna bort honom då förresten? Tänker på att det kanske blir konstigt för honom sen att komma tillbaka till en helt ny familjemedlem och annorlunda stämning... Han kanske är väldigt lättanpasslig?



Svårt det där!

2009-11-05 @ 06:40:59
URL: http://livetalalinda.blogg.se/
Postat av: Linda

jag vet, datumet för BF är inte det bästa på året hundvaktsmässigt sett kanske ;) Har ju BF 30 men vi har nära till både barn-och hundvakter i varje fall. Ibland har man ju inget val, och det kommer såklart lösa sig för er ändå =) Förstår att det är jobbigt dock.



och ang gardinerna; vita på stången bakom och färgade på stången framför tror jag, kanske någon brevid...Herregud, har ingen aning egentligen haha Det löser sig nog det med =)

2009-11-05 @ 14:05:30
URL: http://livetalalinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0