Dagen gav resultat



Sitter här framför datorn med en Carlsberg Nonalcoholic öl och njuter av några timmar för mig själv. Älskling och jag for runt i stan på jakt efter saker på listan vi gjorde igår, tack än en gång för tipsen :-) Efter några timmar så kom vi hem med det vi tänkt köpa, minus några saker som vi kan överlåta åt andra att betala ;-) Vill ni veta vad som tog längst tid? Att köpa present åt Aaron som fyllde två år förra veckan, det tog oss över en timme ( !) att hitta något vi tyckte kunde vara spännande men ändå inte helt opedagogiskt. Blev till slut en verktygslåda, eller rättare sagt Skalmans verktygslåda, lämplig från två år, så det passade perfekt. Men så svårt det var, i och för sig är det förhoppningsvis lättare att i framtiden handla åt de egna barnen, svårt när man inte har ordentlig koll på vad de har och tycker om att leka med.

(bild tagen från Carlsberg.se)

Gud vad gott det är med en kall öl när fötterna värker och kroppen är trött. Inte nog med att det blev stan flera timmar, när Älskling drog och jobbade vid 16.30 så satte jag igång med det diskberg som vi, för ovanlighetens skull, lyckats bygga upp. Inte det lättaste att diska när det gör ont att stå på samma sätt längre perioder och magen gör så jag måste luta mig på ett väldigt obekvämt sätt, känns i ryggen nu kan jag lova :-S Efter detta dammsög jag en snabbis och plockade i ordning både i vardagsrummet, puffade kuddar typ, och bäddade rent både i vår säng och i spjälsängen. Eftersom madrasserna vi haft till den tidigare varit för stora/små så har jag inte idats göra det tidigare, men nu är den klar. Eller jag ska beställa ett spjälskydd. Det vi har är ett sånt där smalt, vitt från IKEA, känns så då jag vill ha ett som är kring 30 centimeter brett.

Har tre favoriter

Spjälsängsskydd Fem myror Spjälsängsskydd Elefanter Vit/Aqua 10/29
Båda dessa kommer från FRAPP ( klicka på bilderna så kommer du direkt till sidorna)
Elefanterna finns i grönt också, snyggare =)

MOLN Spjälskydd Grå eller  MOLN Spjälskydd Grön

Finns hos sovtex

Vet att jag har tjatat om dessa skydd bra länge nu och när jag får lön får jag nog göra slag i saken och bli lite fattigare.

NÄ nu ska jag och min öl förflytta oss till soffan och kolla på polisskolan 4, en klassiker från min barndom :-)
När M kommer hem vid nio ska jag ha middagen klar och sen ska vi på 25 års kalas hos Magnus och Linnéa, ska bli kul att träffa lite folk och snacka skit.

Trevlig kväll!

 


Kommentarer
Postat av: Gabriella

Tjena!

En sådann 5myror filt har jsg men detta är till spjälsängen va?

Härligt att snacka lite skit;0)

vi tänkte kolla på nya robinsson å jsg tänkte lyxa till det med alcoholfri glögg :0)

2009-11-21 @ 18:42:35
URL: http://lillkakan.blogg.se/
Postat av: Tella

Elefanterna var helt klart sötast :)

2009-11-21 @ 19:15:16
URL: http://tellas.blogg.se/
Postat av: Tina S

Denna helgen har vi spenderat pengar.. Lr ja.. Sambon ;) Handlat lite till barnrummet, och även donat där inne idag! Lite smått som behövs inhandlas med, men det har vi nog tid för :P

vad har nigsjälva gjort?

2009-11-21 @ 21:32:33
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
Postat av: emma

ja dom spjälskydden är söta:D

2009-11-22 @ 08:49:58
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: Jennie

goda öl :)

2009-11-22 @ 11:43:53
URL: http://vantabebis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0