Dagens lunch



Jag spenderade hela förmiddagen i förrådet och rensade, sorterade och rotade reda på julpyntet. Jo det gick faktiskt att slänga mer, rensa mer och sortera mer ;-) Efter en snabb dusch, luktade värre än teknikläraren på gymnasiet och det säger en del, så tog jag en sväng runt lite affärer.
Började med att hämta ut två paket, ett innehållande spjälsängsskyddet som Älskling köpte åt Ärtan och det andra från Jennie med barnkläder i de minsta storlekarna. Tusen tack till dig Jennie, ska se vad jag kan hitta på för skoj åt er ;-) Efter det for jag in på plantagen och köpte lite blandade julblommor, ska göra en julgrupp att ha i köket tänkte jag och det är mycket roligare att göra den själv än köpa en färdig. Efter det blev det rusta för lite "onödiga inköp" och sen vidare till Röda Korsets secondhandbutik Kupan för att kolla om de hade korgar/krukor att göra julgruppen i. Det fanns billiga sådana så nu ska jag leka florist, sen blir det några tag med mopp och trasa innan gardiner ska hängas och stjärnor tändas. Ganska skönt att M for iväg och jobbade i all hast för då kan jag stöka runt som jag vill och med julmusiken på så högt som jag vill, kanske det viktigaste ;-)



Trevlig fredag kväll mina vänner!

Tillägg: Hmm, döper ett inlägg till dagens lunch, men skriver inte ett ord om mat. Grundtanken med inlägget var att bekräfta mina ytterst dåliga matvanor för när jag kom hem från shoppingrundan tog jag mig två kexchoklad och en julmust.. Bättre kan det ju vara, men men. Yrslet skyller jag dock på graviditeten och inte på åldern ;-)Så nu har jag i alla fall skrivit några rader som har med rubriken att göra =)

Kommentarer
Postat av: Annika

Kommer du hem till mig sen och fixar här oxå!? ;)kram

2009-11-27 @ 16:37:43
URL: http://gabulfota.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ingen fara , bara glad om någonting kommer till användning . Just nu har Vidar 56-62 ungefär . beror ju ganska mycket på vad det är för märke och sådär . konstigt nog . hehe .



Hoppas det blir en flicka ! :) hihi .



kramar

2009-11-27 @ 16:44:46
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: gabriella

Tack detsamma ang trevlig fredag =0)

Har ni funderat ut några namn nu då när det närmar sig?? det där e lite klurigt för att när de väl kommer ut kan de se ut att heta någe annat!! =0)

Vi tänkte William till lillen å det var ett namn till men jag tror jag förtränkt det nu! =0) men det passade han inte!! hihihi!!

Hoppas du får en trevlig helg!!

Kraaam!

2009-11-27 @ 19:50:03
URL: http://lillkakan.blogg.se/
Postat av: Malin Lj - Mamma till Walter!

Ja, tack, nu är vi feberfria o pigga igen! Sååå skönt!:)



De sista dagarna kommer bara flyga iväg o sen kommer du inte förstå hur allt kunde gå så fort! Vår lilla Walter är ju snart 4 månader! Jösses!

Trevlig helg! Kramar

2009-11-27 @ 22:29:49
URL: http://malinlj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0