Lördag = bebisshopping :-)



Ibland käns det som de veckor jag varit sjukskriven har jag fler måsten och mindre tid att vila än när jag fortfarande var 100 procent sysselsatt. Ganska konstigt men just nu är det lite väl många måsten. Förutom att julen närmar sig med stormsteg, är ju förta advent med allt vad det innebär av julpyntande, pysslande och bakning, redan nästa helg. Sen är det alla måsten som byggs upp kring att få barn, ditten och datten ska inhandlas, förberedas och läsas. Som om det inte är nog med att vara höggravid så tillkommer julstressen. Igår klickade jag på köpknappen för den sista julklappen så nu är det bara att invänta diverse paket, och tyvärr fakturor där till. Sen kommer det roliga. Till veckan som kommer ska jag börja göra julkorten och slå in presenter, de flesta ska skickas till andra städer, så det gäller att vara ute i tid för att de ska hinna fram till tomtens besök. Men först ska jag och älskling iväg på den stora bebisshopping turen imorgon. Vi har insett att vi har några saker vi måste inhandla och det ganska snart. Känns lite osäkert ifall vi kommer få gå tiden ut med de förvärkar och annat som min kropp bjuder på och har gjort de senaste veckan. Till och med vår BM rekommenderade oss att göra färdigt här hemma så vi slipper oroa oss för att inte vara klara om Ärtan väljer att titta ut lite tidigare än beräknat. Så imorgon ska vi inhandla madrass till spjälsäng, täcke och kudde till vagnen, lakan till vagnen samt saker till skötbordet. Vad behövs egentligen till att sköta bebis? Läser så mycket listor hit och dit, men vad har ni tyckt varit bra?

Hittills har vi

- tvättlappar i frotte
- skötbädd
- salva för rumpan
- badolja
- badbalja
- skötbord
- näsfrida
- termometer ( feber)
- blöjor
- badlakan med huva

Imorgon ska vi inhandla

- torra tvättlappar för engångs bruk
- tvättservetter till skötväska/bil och liknande
- idominsalva
- nagelsax

Vad har vi missat??
-

Kommentarer
Postat av: Jennie

vi köpte en såndär slags stol att ha i baljan , bebisen ligger liksom på den så har man båda händerna fria . jättebra kostar 150-200 kr , mycket frottelappar föredras då det kommer mjölk överallt när man ammar m jag mjölkar ner kläder både hit & dit & så är det ju bra om du får en kräkbebis .



badtermometer är bra tycker jag , jag gav inte mer än 25 kr för min på babyproffsen .

2009-11-21 @ 00:23:42
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Jennie

Ja , det förstår jag . Ja , det får ni göra . Ni har ju en hel del annat & tänka på . Fick du inte min kommentar om vad som bör köpas ? missade jag att posta den kanske , hehe .



Vi har det bra jag & den lille , han har lite gaser i magen om kvällarna bara tycker jag . Ska se om lite massage fungerar annars får vi köpa miniform . Det är jobbigt för honom :(

2009-11-21 @ 00:45:50
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Jennie

hur är det med dej förresten ? :)

Plockat ihop kläder nu till dig som jag snart skickar ! ;) det går sakta men säkert här , hehe !

2009-11-21 @ 00:46:26
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: karolin

Åhh, nagelsax måste vi ha, det har vi glömt! Men du, vad är en näsfrida? Det har jag missat. Kanske man måste införskaffa sig :)

Kram

2009-11-21 @ 07:14:31
URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: Tina S

Läste din lista:P Sambon breve sa att vi skulle använda kattklo klipparen.. istället för nagelsax till den lille.. TSS!!! :P

jaa jag tycker den var så sööt!! Jag satt igår med och skulle buda på en söt nalle dräkt.. men så glömde jag bort tiden så bara poff var den borta!! Suck1

2009-11-21 @ 09:48:12
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
Postat av: Tova

Åh, skoj med lite shopping :) kul att ha nåt att fokusera på den sista tiden!!

Men som du säger, veckorna har ju verkligen rusat iväg på sistone. Men jag gissar att de allra sista dagarna kommer kännas seega... speciellt om man går över tiden, vilket jag känner på mig att jag kommer göra :S

2009-11-21 @ 10:35:53
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Jennie

härligt , ja ska kolla vad frakten hamnar på :) sitter med Vidar på armen just nu så fixar det om en stund ;)



ja miniform är nog universal och skadar inte , så vi får se om jag behöver det .



kramar

2009-11-21 @ 11:57:05
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Sara (eSo)

Ska försöka leta fram listan jag hade när vi väntade Tyra. Måste kolla om det är nåt vi behöver köpa.



Det jag kommer på nu som du inte skrivit upp är:

* Inotyolsalva (tycker den är helt outstandig bäst mot röda smårumpor!)

* Bepanthensalva (jag fick jordens sår på brösten när amningen kom igång och den här salvan var som värsta mirakelmedicinen! När jag väl började smörja på den så läkte såren jättefort!)

* Nagelfil (nyfödingnaglar ska man helst inte klippa, utan fila...lättare sagt än gjort kan jag säga, haha)



Ska kolla min gamla lista, sen jag kan komma med tillägg om jag hittar några :)



Hoppas shoppingen går bra!

Kram

2009-11-21 @ 13:57:47
URL: http://viktigamammansvardag.wordpress.com
Postat av: Karin - Mamma till Nova

Åh det är så mysigt att handla till bebisen :)

2009-11-25 @ 13:20:29
URL: http://karinochnova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0