Nässpray, granny smith och baksmälla



Om man bortser från det konstanta snorandet, snytandet och nysandet har vi haft en riktigt trevlig kväll. Har nog utvecklat mitt första riktigt stora begär under den här graviditeten och med 23 dagar kvar känns det nästan fånigt ;-) Det är inte lussekatter, julmust eller oliver utan gröna äpplen, inte vilka som helst duger utan det måste vara Granny smith, för er som inte kan identifiera just den här sorten bland alla andra gröna äpplen så är det de som oftast ser ut att vara putsade med bilvax och sedan sprayade med sån där hårspray som får håret att glänsa i de mest intensiva nyanser man kan hitta. Mums!
Helst ska det vara Granny smith LUX från Italien, men när vi var iväg och handlade tidigare idag så hade de bara vanliga så de får duga för det kommande dygnet. Idag har jag, som vanligt när jag är sjuk, inte haft mycket till matlust men jag har ändå lyckats få i mig tre äpplen bara för att. Har börjat återfå den där illamående känslan jag fick i första och andra trimestern av söta drycker och godis så äpplen blir ett bra snack så här i slutet, med lite tur kanske det till och med håller i sig över jul. Någon jul ska vara den första med mindre godisintag än resten av året ;-)

http://localhs.com/images/granny_smith.jpg
Mitt stora begär =)


Förutom att käka äpplen och snora så har vi kollat på film, vi kom på att vi inte sett the hangover ä, fastän vi var på gång att se den på bio när den kom. Sagt och gjort och jag kan säga så mycket som att vi blev inte besvikna. Tror det är en av de bättre komedierna vi har sett på väldigt länge, tänk att den filmen är en "indiefilm" som belv en blockbuster. Men de filmer jag brukar tycka är bra är inte hollywood produktionerna utan de lite smalare, inte för att den här är en smal film, men det märks ändå att den inte är hollywood producerad i lika hög grad som mycket annat som kommer på bio.
Vi rekommenderar er som inte har sett den att se den, den finns på en dator nära dig ;-)



Nä nu ska jag äta upp mitt, för dagen, sista äpple och gå till sängs med förhoppningen att få mig minst 12 timmars sömn i natt med =)

Kommentarer
Postat av: krillan

dom hade jag också cravings på :D

2009-12-01 @ 06:50:55
Postat av: Tant Ulrika

Just nu kan du vinna en VALFRI sak..



http://uj76.blogspot.com/2009/12/tant-lottar-ut-valfri-sak-fran.html



..från en UNDERBAR inredningsbutik hos mig =)



Kram

2009-12-01 @ 11:20:40
URL: http://uj76.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0