pysseldags



Nyduschad och med en kopp kaffe försöker jag speeda genom nätets alla "faror". Fejan, apan, blogglovin och FL är avklarade. Ska bara in en kortis på VK och uppdatera mig kring vad som står i tidningen denna morgon sen är det dags för att julpyssla. Ska fortsätta med det jag påbörjade igår och göra några julkort till. Har fram till lunch på mig, sen ska jag på lunch med tjejerna, mums!

29 dagar kvar till BF, inte ens en hel månad kvar, svårsmält!

Och efter två veckor av säkerhet kring att vi ska ta den begagnade vagnen vi får av några kompisar är vi tillbaka i "ska vi inte köpa en ny ändå" träsket, suck!

Vad har ni för barnvagn? ( bugaboo och de andra rymdfärjorna intresserar oss inte ;-) )

Tjing!


Kommentarer
Postat av: Lingonplutt

Tusen tack, ja det hoppas jag med :) Kram

2009-11-24 @ 10:15:09
URL: http://lingonplutt.blogg.se/
Postat av: Kim

ja, nu kanske man kommer ihåg att pyssla om sig själv lite extra med. :) hur är allt hos er?

2009-11-24 @ 10:20:50
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Ros-Marie

God morgon!

Vad pysslig du är. Jag tycker det är ett bra sätt att njuta av dagarna.

Nu till VARFÖR ska man lägga ut massor med pengar på en NY barnvagn? Jag vet att du har tyckt att det inte är det viktigaste och jag håller fullständigt med om den åsikten. Varför ska föräldrar lägga ut massor med tusentals kronor på en barnvagn. Låt de rika visa att de har pengar på onödiga ting. Eller de med mindre pengar låtsas att de har råd. För mig är det idiotiskt... Det är som att köpa en ny bil istället för en något begagnad.

Det är inte vad man visar upp som gäller utan den man/vi ÄR. Nu har jag också gått igång.

Att bli förälder är som att bli hund, det finns en kommersiell marknad som är lika effektiv och som i de flesta fall går ut på att tro att det är något vi behöver. Nej ta emot den begagnade barnvagnen ni som har den möjligheten, Om ett antal år så är den dessutom retro! Jag säger bara -Stå på er ni föräldrar som insett att det viktiga är kärleken till partnern och barnet/barnen.

Stor varm kram mamma

2009-11-24 @ 11:32:10
Postat av: Kim

Vad bra! Julpysslat nått? Jag har precis fått upp gardinstänger i vardagsrum och kök så nu ska jag sätta upp julgardiner. :) Igår vart det lite shopping, bland annat 3 pyjamaser i strlk 50 vilket ja hade missat att inhandla. :) Allt bra med vovven? kram

2009-11-24 @ 11:43:29
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Jennie

packat kläderna nu & slagit in dom ,. :) har du satt över pengar? Du kanske ha annat än swedbank , så det tar tid .



kram !

2009-11-24 @ 12:15:33
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Sara, Tyran & MiniMyran

Kronan is the shit! ;)



Har sökt efter dig på fejan, men hittar dig iiiinte!!

2009-11-24 @ 12:19:16
URL: http://viktigamammansvardag.wordpress.com
Postat av: Carolina

Hej!

Jag vill tipsa om att det är 3 pågående tävlingar inne hos mig nu, man kan vinna presentkort på barnkläder, presentkort på barnrumsinredning och ett väggord!



På söndag startar dessutom min julkalender, massor med härliga priser att vinna hela vägen fram till Julafton!

Lägg gärna till mig på Bloglovin' så du inte missar några tävlingar - och passa på att delta, det är stor chans att vinna!

Kram Carolina

2009-11-24 @ 16:51:59
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Ros-Marie

Hej!

Jag undrar vilka sällskapsspel har ni och vilket/vilka tycker ni om att spela? Du bloggar ibland och berättar att ni brukar spela spel så jag

kanske kan få lite tips och idéer.

Kram

2009-11-24 @ 17:01:10
Postat av: SofiaHsmycken

Hej! Välkommen in och kolla mina handgjorda silver och namnsmycken :) Just nu julerbjudande och paket!

sofiahsmycken.blogg.se

2009-11-24 @ 18:04:12
URL: http://sofiahsmycken.blogg.se/
Postat av: AnnaH

Ny eller bättre begagnad vagn beror väl på var och hur man ska använda den. För mig som traskar en hel del i snö och skog och som inte har något körkort utan går många långa mil varje månad med vagnen var det självklart att köpa en ny, speciellt eftersom vi planerade flera barn. Då har man ju garanti i 2 år och vågar lita på att den håller för flera barn eftersom man vet att underhållet sköts. Däremot valde vi ingen dyr modell utan en EL CityCross á 5000 kr vilket jag inte tycker är så mycket utslaget på minst två barn och i jämförelse med vad bränsle/busskort kostar.

2009-11-24 @ 19:27:31
URL: http://annaharr.se
Postat av: Linda & Prinsen i magen

Hahahah "rymdfärjorna". Men håller med, det är inget för oss heller. Vi har en vanlig hederlig "fyrahjuling".

En Emmaljunga citycross med mjuklift i förra årets modell. Stabil men endå smidig och får lätt plats i bil osv. Det är i allafall den smidigaste vi har hittat. Är en kombi/sittvagn men finns att köpa "citykorg" till som är en ligginsats man sätter på chassiet ist för mjuklift/hårdliften i sittvagnen!

2009-11-24 @ 21:06:33
URL: http://liindatherese.blogg.se/
Postat av: Josee

Såhär har jag tänkt: Jag vill inte ha en gammal vagn från när jag själv var liten, av säkerhetsskäl, dels att t.ex. bromsarna kan vara slitna, dels för att standarden har ändrats. Men jag vill inte heller slänga tusenlapparna i sjön på en ny vagn. Lösningen? Blocket. Köpte en Emmaljunga Cerox med ett par år på nacken men fortfarande som nästan ny (Emmaljunga = kvalitét) för 1900 spänn.

2009-11-25 @ 10:14:22
Postat av: Stina

Vi köpte Kronan - rejäl och inget krimskrams.

2009-11-25 @ 10:44:25
URL: http://fladdor.blogspot.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0