Tror jag går itu



Helt seriöst så känns det som om min kropp håller på och delar sig i två delar. Städningen i förmiddags satte verkligen fart på saker och ting. De molande värkar jag haft till och från sen i fredags, de som hållit mig vaken flera nätter, har nu på eftermiddagen intensifierats. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva känslan, först trodde jag det var vanliga sammandragningar plus magknip. Men efter 6 timmar med samma intensitet och även lite andra "intressanta" företeelser så känns det ganska läskigt. Har varit på jobbet men blev hemskickad av Linda med orden att åka hem och packa förlossningsväskan. Kan det vara så att det är på G? Ingen skulle bli mer lycklig än jag, även om jag känner mig ofärdig. Lägenheten är inte färdigstädad, spjälsängen är inte bäddad, vagnen är inte här och babyskyddet likaså. Nä, nu ska se klart Grey´s anatomy och sen ska jag lyda Lindas råd och packa min förlossningsväska. Vad ska jag stoppa i den, några förslag? Det jag har på min lista hittills är:

Bebiskläder ( pyjamaser, byxor, bodies, strumpor, tossor, overall, hjälmmössa, mössa
Myskläder till mig
Underkläder och amnings BH
Nessesär med linser
Tofflor
Morgonrock
En bra bok
Cd-skivor
Godis/frukt
Dricka, vattenflaska, sugrör
Mjukt toalettpapper
Kamera och extra batterier
Dator ( med filmer och internet :) )
Kudde
Tjocksockor
Öronproppar
Amningsinlägg
Mobilladdare

Vad har jag glömt?




Kommentarer
Postat av: AnnaH

Spännande!

Tycker du fått med det viktigaste. På min lista står även med:

*Lypsyl

*Hårsnoddar/klämmor

*Ombyteströja/t-shirt till gubben



2009-11-18 @ 22:27:16
URL: http://annaharr.se
Postat av: Linda

Usch vad jobbigt! Hoppas du slipper värkarna snart men det är kanske liiite tidigt för bebis nu =S Men vill kroppen ha ut h*n så är det inte mycket att göra åt saken! Håller tummarna att allt löser sig nu.



och ang väskan; du har nog tänkt på precis allt man kan tänkas behöva faktiskt =)

2009-11-18 @ 22:40:15
URL: http://livetalalinda.blogg.se/
Postat av: natasha

bindor, ombyte till fadern :p, hum tycker du fått med allt annat :)

2009-11-18 @ 22:54:18
URL: http://natashalarsson.blogg.se/
Postat av: Jennie

tjohoo , snart så kanske Ärtan kommer till världen . Jag håller utkik här och håller tummarna för er .



verkar som du fått med allt i väskan , förutom det dom skriver här under , bindor , lypsyl & ombyte till M .



Ta med dryck som du veeerkligen gillar !

2009-11-19 @ 08:17:40
URL: http://prinsenvidarifokus.blogg.se/
Postat av: Annika

Stora bindor! Maxi plus, plus! ;)

2009-11-19 @ 09:30:54
URL: http://gabulfota.blogg.se/
Postat av: Stina

Oj vad mycket! Jag har inte alls så mycket i min. Bara kläder till bebis och mig. Bindor, amningsinlägg, kamera och laddare, mobiltelefon och laddare. Neccessär med toalettgrejjer. mvc-journal.



Fast vi bor så nära att om vi skulle glömma något s är det lätt för mannen att hämta.



2009-11-20 @ 12:07:31
URL: http://fladdor.blogspot.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0