Frostig morgon



Har inte varit vaken mer än dryga timman och har redan hunnit med en promenad med Vilde på frostvita nejder och 2,5 dl sockerlösning hos kemlab. Det startade bra, men den där "landstingsfrukosten" de kallart va ingen höjdare. Har inte spytt än, men kväljningarna ligger inte lång ner i strupen. Usch och fy! Men bättre att ha det gjort än att försöka  igen :)

Inga bilder från labb men däremot från morgonpromenaden =)

Så vackert här i Umeå idag, hoppas ni får en lika vacker fredag!


Kommentarer
Postat av: Kim

Okej, då rider du ibland alltså. :) Bor ni ute på landet? Ser lantligt ut på bilderna. :p

2009-10-02 @ 10:34:12
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Ros-Marie

Vilka bilder!

Du har en konstnärlig känsla för bildkomposition. Minns du att din lärare, Gunnar, i årskurs sex sa att "du är en konstnär"? Ja, du har visat många "bra" bilder på din blogg. Det är härligt att följa din, nej Eran graviditet. Det är lätt att bli väldigt egoistisk i sin graviditet så det är oerhört viktigt att se till att pappan följer med (får vara med) på den otroliga resan, sperma-ägg och baby.

Det är faktiskt många känslor som väcks när jag ska bli mormor. Eller rättare sagt få ett barnbarn för första gången. Det låter gammalt men jag varken känner eller är gammal. Funderingar: Vad kan jag göra för att skapa en nära kontakt med mitt barnbarn när vi bor så långt ifrån varandra. Jag vill kunna berätta min historia, ge av mina kunskaper och erfarenheter till han/henne och känna närhet. Tiderna är annorlunda förmodligen blir internet ett sätt för oss att få och hålla kontakt.

Jag slutar med dessa ord för denna gång occh hoppas att dina bloggvänner förstår att generationsklyftan är en myt. Allt hänger på hur vi själva möter varandra.

Puss, ta vara på varandra!

2009-10-02 @ 12:11:03
Postat av: Ros-Marie

Vad är det för prov du har tagit, sockerlösning hos kemlab?

2009-10-02 @ 12:14:31
Postat av: Linda

men herregud! det ser ju ut som en vinterdag i december nästan, brrr! Än så länge har vi sluppit sådär synlig frost i sthlm =)

2009-10-03 @ 08:57:02
URL: http://livetalalinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0