God morgon



Har sovit som en stock i natt, ända fram till första kissningen vill säga. kl 03.30 var det dags och sedan har jag mest legat och vridit mig. Sista dagarna eller kanske till och med veckan har jag haft ont i nedre delen av magen. Det är i samma område som mensvärken brukar sitta. Någon som vet vad det är? Det är inte en pulserande eller en smärta som kommer och går utan det moler mest hela tiden. Är även  öm i det området. När jag var till förlossningen i fredags sa de att Ärtan låg med huvudet nedåt, kan det vara det trycket som ger ömheten och molandet? Ska till BM imorgon så då ska jag fråga ut henne ordentligt =)

Idag är det skola igen, ska träffa basgruppen 10.30 för att försöka analysera och få ihop en diskussions del kring vår enkät undersökning. Inte helt lätt när vi är sex personer, men vi får göra det bästa av situationen =) Hoppas i alla fall vara hemma strax efter lunch, måste ta tag i mina egna rapporter också nämligen, första opponeringen är på fredag och jag har skrivit NOLL ord hittills. Ikväll är det även P-möte på ungdomsgården, blir nog intressant, vi har en del saker vi måste dissutera igenom så vi har ett gemensamt förhållningssätt i vissa lägen, kul kul! Ska även lura någon att ta mitt pass på lördag kväll så jag kan gå på Fest i Protest, är mina kollegor på taxi som dragit ihop en fest för att protestera mot ledningen på det bolaget vi jobbar. Lång historia kort, de kör över chaufförerna och växelpersonalen totalt, ogillas starkt! Som den revolutionär jag är så ska jag självklart vara med och visa mitt ogillande genom att gå ut och dansa =) Kan bli intressant har inte varit på "krogen" på cirkus ett år :) Bara att hoppas att Ärtan också gillar att dansa :P

Trevlig tisdag alla :)

Kommentarer
Postat av: Ros-Marie

God morgon gumman!

För att svara kort på din ömmade buk så tror jag att det är de sk ligamenten som känns. Ligamenten ger stöd åt livmodern och de tänjs ut när livmodern växer. Nu när huvudet dessutom ligger nedåt så blir trycket ännu större. Det är vad jag tror ...

Jag känner igen det sedan jag var gravid med er.

Må så gott!

2009-10-20 @ 09:22:47
Postat av: Liw

Tack mamma :)

Var nog nått sånt jag trodde med, men har ju inte känt av växtvärken på länge så då är det lätt att fundera lite extra :)



kram

2009-10-20 @ 09:46:41
URL: http://preggomonster.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tack så mycket ! :)

Men tro mig hur ont det än gjorde ibland så känner man att man hade kunnat ta minst lika mycket smärta till för det man får är så himla fint . Det var en upplevelse & jag tycker faktiskt synd om dom som inte kan/vill uppleva det , för det är häftigt .



Massor av kramar stumpan !

Hur är det med lilla ärtan ?

2009-10-20 @ 11:41:42
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Allt bra här idag?? Ny tävling hos oss igen: http://www.muppsan.com/2009/10/vinn-valfria-meandi-klader.html - Vinn Meandi kläder till värde av 500:- Missa inte!! Har även andra kanonbra tävlingar igång ;-)

2009-10-20 @ 12:25:06
URL: http://www.muppsan.com
Postat av: Ida

Känner igen det där du beskriver med molande värk. Har exakt samma. Min lilla låg oxå med huvudet neråt sist vi var hos bm =D Men hon snurrar ju hela tiden...

Idag har jag fått den där jäkla förkylningen. Huvudet spränger o. halsen gör ont =( Blir tufft att jobba ikväll. Har iaf orkat ta mej ut o. fått lite sol i fejjan =P

Hoppas du har en fin dag o. mår bra! Kramkram

2009-10-20 @ 14:14:40
URL: http://minlillagroda.wordpress.com
Postat av: Linda

Det var ju jätte nära ;D



Okej, ska ni kolla på ul då eller vänta tills lillen kommer? :)

2009-10-20 @ 14:29:56
URL: http://lindamadelen.blogg.se/
Postat av: emma

jo och sen att de har knappt gått 8 månader sen ja förlora min andra katt. och jag har fortfarande inte kommit över henne..Simba va hennes pappa och nu är han borta min nallebjörn , vår första katt.. älskade honom grymt mycket..nu har man ingen katt som sover hos en eller lägger sig tätt intill en och spinner..dom andra katterna vi har är inte alls som honom:(..tack så mycket.



Hur är de annars med dig idag?

kram

2009-10-20 @ 14:58:13
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: Helena

Taxi suuger ju.. fast de visste vi ju redan hihi :-) Kram H

2009-10-20 @ 17:36:56
URL: http://blogg.vk.se/e-lack
Postat av: Sandra

Tror det är livmodern som blir större :) Bebisen växer ju på snabbt runt de veckorna du befinner dig nu! :) Kram

2009-10-20 @ 18:21:00
URL: http://alexxandria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0