God morgon



Har vaknat cirka en miljon  gånger i natt. Inte av att jag har behövt kissa eller att vaderna krampat utan av förvärkar. Inte trevligt, det bästa är dock att de ändå släpper relativt lätt när jag byter ställning eller kliver upp och rör lite på mig. Är dock jobbigt att ta mig ur sängen, men snart så är det över =) Tänk så mycket konstigt man tolererar från sin kropp bara för att det bor en litet bebis i en under nio månader =) Häftigt när man tänker på det så. Ganska ofta kan jag gnälla till M för att han skrattar åt mig när jag har "problem" eller inte förstår hur jobbigt det faktiskt är ibland. Som igår när vi mös och jag med mycket möda och stort besvär tog mig upp från liggandes i soffan för att ta mig på toa. Stel och otymplig som jag är hade jag till och med problem att böja mig efter toalocket. Väl tillbaka sa jag det att  Älskling jag har kommit på vad som skulle underlätta min vardag ännu mer. Fäll INTE ner toalocket för jag når det knappt. Oj så svårt M hade att hålla sig för skratt, men är det så konstigt? Inte direkt och så här i efterhand är det ju jäkligt komiskt, fast det var ju en seriös begäran från min sida =)
Ärtan har det nog ganska trångt i min mage nu för tiden, om jag ska byta ämne lite hastigt och lustigt. Tidigare så är det sparkar och buffar som synts på utsidan. Nu är det väldigt lite sådant, försök till det finns men det märks att h*n får det svårare och svårare för varje dag. Nu kan vi däremot se rumpan förflytta sig från höger till vänster sida, ungefär en decimeter ovanför naveln, även så syns Ärtans hicka som ett rytmiskt guppande =) Bra att h*n växer och mår bra =) Flera gånger senaste dagarna så har Ärtan i samband med förvärkar, farit ner med rumpan under naveln så hela kroppen har legat i nederdelen av magen, då spänner det rejält där nere, då kan jag verkligen förstå varför folk jämför de sista veckorna av graviditeten med att ha en kokosnöt mellan benen, inte så skönt :-S

Nä nu ska vi äta frukost, jag ska då ta mig en tallrik Julgröt, eller risgrynsgröt på ren svenska.

Trevlig lördag!

Kommentarer
Postat av: Nina

ja det är så sjukt mysigt! det är verkligen ljus överallt och man är ju inte själv på kyrkogården heller. känns skönt det med!



jobbigt att du börjat få förverkar. vet själv hur jobbigt det kan vara. hade en hel del. började redan i vecka 27.. =( hoppas det ger med sig och att du fick en härlig frukost! lät så gott med gröt!



kram

2009-10-31 @ 10:22:40
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Malin Lj - Mamma till Walter!

Japp, det var första gången de träffades! Och allt gick bra och alla fann tycke för varandra snabbt:)



Åh, mysigt med julstart! Älskar också julen!:) Kram

2009-10-31 @ 10:50:14
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: Ida

Å va gott med risgrynsgröt...längtar till juletid!! Hoppas du får en bra dag trots den dåliga natten!

Jag ska visa syster stan =)

Kram!!

2009-10-31 @ 12:32:46
URL: http://minlillagroda.wordpress.com
Postat av: Sara

kommer ihåg hur tufft det var med sömnen mot slutet av graviditeten. usch!!



tycker precis som du att Rabih inte ens skulle ha kommit med. Han platsar verkligen inte! men har väl för många fjortisfans för att åka ut.

2009-10-31 @ 14:32:03
URL: http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0