Gravida i grupp...



...eller kanske snarare gravida i grupp som beter sig som de vore ensama i hela kvarteret.

Har varit på Gravidyogan idag, lika skönt och avslappnande som alltid, läraren är verkligen hur behaglig som helst, all heder åt henne! Men nu till vad som gör mig upprörd. Vi är alltså cirkus tjugo gravida kvinnor som går på yoga en gång i veckan. Alla är nog mellan vecka 20 - 40, de flesta kring vecka 30 om jag skulle ge mig på att gissa utifrån magens storlek och dylikt. I denna grupp finns det ett flertal kvinnor som tycker sig vara mer gravida än oss andra. I de trånga utrymmen som hör till själva lektionssalen ska dessa ta upp hur mycket plats som helst, tränga sig och sen ha mage att klaga när någon står i vägen för dem när de ska åt sin jacka. Lite som att  men hallå jag är gravid, så låt mig gå före för jag har ont/är orörlig/tjock eller vad det nu är. Detta kan göra mig så fruktansvärt irriterad. Vi är ju alla gravida, alla är mer eller mindre orörliga och måste stödja oss för att få på oss skorna, ta hjälp upp från golvet eller gå på toaletten innan passet. Vad ger dessa kvinnor rätten att anse att de är mer gravida? Nä som sagt jag slutar aldrig förvånas över hur personer kan bete sig, och tyvärr så tycker jag kvinnor tenderar att bete sig fult och ogint oftare än män.

Ibland skäms jag för att vara kvinna!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Gó kväll!



Kunde inte låta bli att skratta när en bild av 20 höggravida kvinnor på liten yta målades upp för min inre syn...hahaha, så komiskt. Trist bara att de inte kan acceptera att de inte är den enda...



Tänkte maila enkätenrapporten till dig eftersom du inte kommer in på cambro. Du har ju min adress, så skicka bara ett mail så får jag din, så kan jag skicka iväg rapporten. Josef lyckades efter nån timmes slit fixa sidnummer och det slutade med att vi sparade i en pdf-fil. Det ser inte helt tokigt ut nu.

Kram C

2009-10-21 @ 19:53:07
URL: http://www.charlotteulander.com
Postat av: Jennie

Ja , testa kan du ju göra . Halsbränna är ju ingen höjdare direkt . Det har dessutom hjälpt mig mot min magkatarr , bättre än medicin faktiskt . Fast när man har magkatarr ska man inte äta mer än EN tugga , för äöter man mer blir det värre . Men EN tugga banan lägger sig som bomull & hjälper mot den allra hemskaste magkatarren som jag kan få ibland ! :(



Låter ju för väl att jag inte skriver för ointressant :) Det är ju så , man har annat för sig emellanåt än datorn ! :) hihi . Det finns ju ett liv utanför denna bloggvärlden ! :) hih , även om man inte kan tro det ibland ,iaf inte för min del .



Var det beträffar de där gravida kvinnorna i yogagruppen , så finns det tyvärr sånna överallt , oavsett gravida eller ej . De är lite viktigare än alla andra . De är så j-vla tråkigt & fruktansvärt irriterande . Tyvärr finns det alldeles för många sådana.



Hoppas du får en mysig kväll ! ;)

2009-10-21 @ 20:24:51
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: natasha

usch så irriterande :S menar alla är väl lika gravida. oavsett ålder osv.

2009-10-21 @ 20:32:06
URL: http://natashalarsson.blogg.se/
Postat av: Len

Kikar in och lämnar efter ett litet avtryck. Trevlig blogg, gillar när folk vågar "tycka till" =)

2009-10-21 @ 20:54:16
URL: http://www.lillalen.blogspot.com
Postat av: Tova

Hehe, har faktiskt gått på yoga nu. Dock var det ingen gravidyoga, jobbar allitd när det passet är :/ Det var superskönt, men märkte att vissa övningar känns lite jobbiga/opassane nu när man har en mage. Har fått väldigt ont i kroppen på sistone också, så märker att man nog bör trappa ned lite i vardagen. Ska dock prova vänta barn-jympa i helgen, ska bli spännande :)

2009-10-21 @ 21:20:24
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: linda

Håller med dig ! Hur fan kan visa tro att dom är gravidare än andra, visa beter sig bara för löjligt. Alla lever ju med sin graviditet på sitt sätt och alla har det mer elle rmindre lika jobbigt. Så varför ska visa bara vara värst, äh täpp till truten på dom nästa gång eller nått ;) Fräck att du går på sån yoga föresten, finns inte i denna stan :/ Men måste vara härligt !

2009-10-21 @ 21:23:05
URL: http://liindatherese.blogg.se/
Postat av: Helena

haha.. huvudet på spiken.. Tror att fenomenet är vanligast hos en del som väntar sitt första. Det blir lite: "Hallå, stanna världen JAG är ju gravid"

haha.. du skulle putta henne åt sidan och sagt: "Akta pårej tjockis" hihi...

2009-10-22 @ 09:02:50
URL: http://blogg.vk.se/e-lack

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0