Solen till trots



Så känner jag mig allmännt sunk idag. Har varit på jobbet och fixat i pysselförådet så nu är det rent, fint och allt gammalt skit är slängt, super skönt! Dock tog min rygg slut efter att jag tömt förrådet. Inte nog med det så satte rejäla förvärkar igång så det var bara att leta reda på alvedon och ta det lugnt i soffan i fiket en halvtimme, chefen kom in och funderade om jag ville ha skjuts någonstans, tror han syftade på typ förlossningen, men det ignorerade jag och satte igång igen. Det blev klart i alla fall och alla är nöjda och glada.

Tror jag känner mig nere för att min planerade resa hem till Hälsingland inte blev av. Tycker det här med att bo så långt ifrån familjen är jätte jobbigt. Inte nog med att pappa bor dryga 30 mil bort, mamma bor på Åland och lillebror i Oslo. På detta så bor älsklings föräldrar 55 mil bort i Dalarna. Hemresan den här veckan har varit planerad sen i mitten av september då broder med flickvän beslutade att de skulle till stugan den här veckan. Hade varit perfekt då det nog är knappt om tid tills jag klarar av att resa några längre sträckor. Tyvärr så ligger de kvar i sörmland hos flickvännens föräldrar med svininfluensa så då kändes det lite trist att åka hem. Till detta kommer att vi nu inte köper Volvon så då får jag köra sitåträngen hem, not nice! Speciellt inte om jag ska åka själv, det tar ändå 5 timmar i en vanlig bil, så det är bara att räkna med sex timmar i sitåträngen och sen alla kisspauser, stopp för att ändra ställning på min trötta kropp och ja ni förstår. Så resan blev inställd, lika bra det.

Förstår ni vad jag menar med sitåträng? =)

Dock funderar vi på att åka på torsdag nästa vecka istället. M har tenta på tisdag och jag har ett seminarie jag inte tänker missa då, sen BM på onsdag och aurora på torsdag morgon, så vid tio tiden planerar vi att ha sitåträngen packad mot nya äventyr ( Hälsingland) för att sedan åka upp igen på söndag eller måndag. Tar vi oss inte ner så har älskade pappa lovat att köra upp någon gång i november för att hämta Vilde som ska bo hos dem tilsl efter BF och ta med alal bebisprylar som finns hemma hos dem, vi hade som inte plats när vi åkte uppåt efter semestern. Ni kanske ser på bilden att bilen var ganska fullpackad som den var =)

Vi tror båda att det kan vara skönt att komma från stan, det blir ingen hemfärd kring jul, ganska givet med BF 23/12 =) och sen har vi på känn att det inte kommer locka särskillt mycket att packa in sig i bilen för en 30-60 mila färd med en nyföding =) Men bort från stan vill vi en sväng! Hoppas, hoppas, hoppas! Måste ha lite hållpunkter fram till jul nu, jag är redan less på att vara hemma så stor del av tiden, och jag har varit sjukskriven i en vecka, hur ska det här gå?
Fick reda på för någon dag sedan att M´s kompisar Martin och David, samt Davids sambo Malin mest troligt kommer upp näst sista helgen i november, blir kanon kul om de gör det =) Ett till delmål att se framemot =)


Kommentarer
Postat av: Hanna med magen

Hej!

Jajamen jag är beräknad till den 4 Januari (På min födelsedag) hii bra tajmin gva? :D.

Men jag hoppas den kommer lite innan eller efter så den får en egen födelsedag! :)



Men vad härligt med en liten julebebis! :)

Men ändå tänk vad segt för den o gå o vänta på att bli 18 och 20 ända till dec! :D hehe.

Men vad gör det? :) huvudsaken är att den mår bra och är frisk! :)



Tack detsamma! :)



Kramar

2009-10-29 @ 14:59:00
URL: http://hannafors.blogg.se/
Postat av: Emma

ja e inte hundra om de är slemproppen för ja vet inte hur den ska se ut och hur mycket.. men den va grön och slemmig och inte som de flytningar man brukar ha! o sen hade ja mkt förvärkar o tryck ner igår..



Ja förösker ta de så lungt ja bara kan:P Man man vill ju inte få tråkigt heller:)



var ska ni fara någonstans? ska ni inte vara hemma över julen?:)

kramis

2009-10-29 @ 15:30:02
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: Hanna med magen

Hehe jaså, vad får er tro att ni kommer gå över så mycket? :)

Jo men två av mina kompisar jag snackar med den ena fick 6 veckor förtidigt och min andra polare kan få vilken dag som helst nu och hon va beräknad till sisa nov. ;P

2009-10-29 @ 15:31:12
URL: http://hannafors.blogg.se/
Postat av: L * med bebis i magen

Japp nu är det en riktig bebismage=) med oss är det fint, hur är det själv? kram

2009-10-29 @ 15:53:51
URL: http://diiorkiss.blogg.se/
Postat av: Diana ♥

Har tävling i min blogg nu om ett jättesött smycke. Var gärna med och delta! =) KRAM

2009-10-29 @ 16:02:12
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: Hanna med magen

hehe Ja precis min får komma förtidigt men inte i dec, så 1 jan får den komma isåfall! :D.



Glömde svara på de du skrev med.

Jodå allt är bra med mig, lite molnande mensvärk, men de är nog ingen fara :D. Har väll ansträngt mig för mycket kanske ^^.

Hur är det med dig då?

2009-10-29 @ 16:14:49
URL: http://hannafors.blogg.se/
Postat av: Amanda

Ja om en månad SKA han eller hon vara ute. Jo det är klart, det kan man förstå! Jasså? bebisen har inte fixerat sig då? För kan mycket väl vara därför du upplever att du har en kokosnöt mellan benen. Förvärkar hade jag också innan, nu har jag inte ett smack.:/ Trist..

2009-10-29 @ 16:40:21
URL: http://amandasvensson.blogg.se/
Postat av: karolin

När min pappa levde brukade han säga sitåträng hela tiden :P Han menade iallafall bilmärket citroén eller hur det stavas så jag antar att det är det du menar :P

Kram

2009-10-29 @ 17:09:59
URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: Josefin "Förtjust"

Jag är inte avundsjuk på avståndet till dina föräldrar och syskon. Jag känner mig som världens mest lyckligt lottade som har alla i min familj på den här sidan av Umeåälven i Umeå och både mamma och pappa på var sitt håll här uppe på Marieområdena. Det är bara sambons familj som bor långt bort.

2009-10-29 @ 18:25:47
URL: http://josefinsblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0