Sweet dreams



Den här dagen har gått ovanligt fort men ändå långsamt. Har in te gjort så mycket så jag har inte så mycket att "bearbeta" men dagen har ändå flutit på i bra takt, nice :) Känns som dagarna fram till jul bara är en transportsträcka just nu, en mycket ond sådan också :( Undrar varför :P
För några veckor sedan tyckte jag dagarna bara rann förbi, veckorna byttes typ var tredje dag och magen växte som tusan. Nu står det still istället, vecka byter vi knappt var fjortonde dag och magen, jag tror den har krympt. Skämt å sidor, har ju en del att göra i skolan ( jobbet/praktiken) så graviditeten känns lite betungande just nu då jag måste vara allert hela dagarna, vilket jag ju gillar så det här är mitt normaltillstånd.

Jag vill verkligen inte vara tvungen att vara hemma hela november/december, men men, det är nog bra för min kropp. Har dock ingen förståelse för de som tycker att graviditeten är ett utmärkt sätt att slippa jobba, bara gå hemma och löka från vecka 10 och vara allmännt bortskämda! Vad lever ni i för slags drömvärld? Och sen har ni mage att klaga när era män/pojkar inte gör det ni tycker de ska göra, de försörjer er ju och ni går hemma hela dagarna. Lite klarar jag nog av att göra själv, trots magen, foglossningar och andra krämpor. En del kvinnors beteende får mig att inse varför männen fortfarande har bättre betalt för samma jobb.. Usch!


Nä nu blev jag upprörd och ska gå och sova, imorgon är en annan dag som någon klok (?) svensk textförfattare skrev. Natti!


Kommentarer
Postat av: Emma

den texten du skrev i detta inlägg, var den riktad mot mig ? För om du tror att jag inte gör ngt och inte betalar ngt, så är de fel. sen är jag sjukskriven/arbetslös och får ej jobba.. så jag hoppas inte texten var riktad mot mig.

kram

2009-10-02 @ 05:22:09
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: Emma

jo de är klart, hehe

2009-10-02 @ 05:57:09
URL: http://lillemspems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0