Två månader till BF



Idag är det precis två månader till BF och alltså + 1 dag till till julafton. Hoppas inte Ärtan är punktlig :S Men det märker vi när det sätter igång. Känner mig ovanligt lugn vid tanken på förlossningen, antar att det är en ganska stor process mot målet - förlossningen. Oavsett hur rädd och orolig jag känner mig inför just själva födandet så vet jag att det för något gott med sig, och nu börjar jag i ärlighetens namn bli ganska less på magen :) Hur ska de då vara i december? Om jag känner mig som en strandad valross nu så är det väl strandad blåval som gäller då.
En sak som faktiskt förändrats ganska drastiskt sista veckorna när det gäller min förlossningsrädsla är att jag idag ändå tänker på förlossningen som något positivt det har jag, så vitt jag vet, aldrig gjort förut. Nu tänker jag på dagen D med en känsla av att då är målet nått. Tidigare har det mer varit den där oundvikliga dagen jag helst velat slippa. Detta om något måste vara ett framsteg som heter duga =) Kan nästan komma på mig själv med att le vid tanken på förlossningen och det där ögonblicket när första skriket ljuder eller den kladdiga lilla varelse som är Ärtan läggs upp på mitt bröst. Sitter faktiskt här och fånler, tur jag är ensam hemma :) Nä, även om rädslan finns kvar kring förlossningen så ser jag ändå fram emot den och det känns faktiskt riktigt skönt! Men så längtar vi efter Ärtan mer och mer för var dag som går, det går ju inte att bortse från =) Kram min lillninja där inne!

Kommentarer
Postat av: krillan

åh liw, du gör mig tårögd! Vad skönt att det har vänt. Tänk att jag har klarat det, då gör du det (ska berätta en sak om just det sen) KRAM!

2009-10-23 @ 14:00:34
Postat av: Ida

Ojojoj vad tiden går...kommer ihåg när du skrev att det var 4mån kvar. Tycker det känns som igår.

Va gör ni en sån här underbar dag? så skönt med helg!

Kramis

2009-10-23 @ 16:43:12
URL: http://minlillagroda.wordpress.com
Postat av: felicia ◕‿◕

ställ gärna en fråga i min frågestund ;)

2009-10-23 @ 17:38:20
URL: http://felicialinneaamanda.blogg.se/
Postat av: Sandra

Va skönt att du känner så inför förlossningen! Jag däremot är livrädd!! Har inte alls känt så här kraftig rädsla innan, men nu när det är så nära så vill jag inte va med längre =)

I och med att jag fått högt blodtryck och så också, så mår jag inte som en prinsessa direkt, och jag tror att det bidrar lite också. För jag har inte alls nån ork känns det som, och det lär man ju behöva när man ska föda barn.. ;-)

Men som sagt, när man väl har den där lilla guldklimpen i sina armar, så är det ju värt alla krämpor i världen!

Kram på dig!

2009-10-23 @ 18:07:20
URL: http://tassandra80.bloggplatsen.se
Postat av: Emelie

Haha då ska du bara vet ahur man känenr sig efter att ha gått över tiden 1-2 veckor!! STOR SOM ETT HUS!!! haha, håller tumamrna för att ärtan ska vänta tills 1 jan iallafall ;-)



Kram

2009-10-23 @ 20:36:19
URL: http://fambabunovic.blogg.se/
Postat av: emma

jo, de är många tankar som kommer kring förlossningen nu.. Nu finns det ingen återvändo för oss hur vi än vill så måste bebisen ut på ngt vis:)



vad var de jag skulle fårga min bm? Du skrev de i förra inlägget , men ja har glömt vad de var vi skrev om.



Man blir ju ganska glömsk faktisgt under graviditetens gång.:)

2009-10-24 @ 04:02:52
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: jessica

Det går snabbt! Du kommer få vara med om det häftigaste i ditt liv de e en sak som e säker :)

2009-10-27 @ 19:03:35
URL: http://jlethin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0