Uppdatering



Har varit inne på förlossningen och allt såg bra ut. De tror jag kan ha en antydan till HF men tyckte inte det var något att oroa sig över i nuläget. Jag skulle dock vara uppmärksam på andra förändringar.

Smärtan kunde den trevliga (!) förlossningsläkaren förklara (bort?) efter några enkla frågor:

Har jag känselbortfall /domningar i händer?  Ja
Är jag mer svullen idag än för någon vecka sedan? Ja
Kommer smärtan på samma ställen och centrerade på magen? Ja
Är smärtan kortvarig och nästan lite brännande? Ja

Detta gör att hon ger mig diagnosen svällande. Min kropp håller helt enkelt på att binder vatten och i och med detta är det vävnader som inte är elastiska ( töjbara) på magen som kommer i kläm -> nervsmärtor. Inget att oroa sig över utan det är obehagligt men helt ofarligt. Dock rådde hon mig att be om stödskenor  till händerna och om mina domningar i händerna inte ger med sig så kan det bli aktuellt med att öppna handleden med ett litet, enkelt snitt för att lätta på trycket. Görs inte det om man har långvariga tryckförändringar i handlederna så kan det ge mer permanenta skador. Bra att veta.

Alltså, jag har inte HF, just nu. Kan nog däremot se framemot en betydligt mycket tjockare kroppshydda som det lät på läkaren, inte kul. Sen blev både BM och läkaren förvånad över att jag inte var sjukskriven för mina fogar, bådar gott inför läkarsamtalet om nån vecka :)

Så "tyvärr" Tella, det blidde ingen bebis den här helgen ;)

Nä nu blir det hemmagjord pizza och Idol! Vet inte riktigt vad jag tycker om MJ temat men ska inte dömma hunden efter håren.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Ros-Marie

Vad skönt att det inte var någon förlossning eller HF. Troligtvis så syftade läkaren på den sk karpatertunneln som sitter i handleden och brukar kunna bli trång. Det är en vanlig åkomma. Nu känns det väö extra roligt att kunna ha en mysig fredag.

Hur gick utvärderingen?

Ha det så gott!

2009-10-16 @ 19:28:00
Postat av: Malin Lj - Mamma till Walter!

Va skönt att allt är bra med dig o bebis Liw!! Lite längre får nog ärtan stanna där inne tycker jag:) Ha en lugn o mysig helg! Kramar

2009-10-16 @ 19:53:06
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: Ida

Va jobbigt för dej =( Hoppas det inte blir värre.

Hoppas ni har en mysig o. lugn kväll tillsammans!

Här blir det nog tidigt i säng för ovanlighetens skull =P Är trött.

Kram o. sov så gott sen!

2009-10-16 @ 20:21:46
URL: http://minlillagroda.wordpress.com
Postat av: karolin

Oj du verkar ha haft en händelserik dag! Vilken tur att det inte var hf! Inte för att det är så kul att få en "svällande" diagnos heller men det påverkar ju inte bebisen iallafall :)

kram

2009-10-17 @ 10:51:26
URL: http://bekk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0