Kvällens smoothie


Tanken var att vi, alltså jag och M skulle kolla på film ikväll. Vi valde bland det dåliga utbudet på våra tv kanaler och kom fram till Black hawk down som jag trodde att jag inte sett. Så var självklart inte fallet utan den var sedd förrut och dessutom lite för blodig för min smak. M ville dock se den så jag har suttit och pysslat lite vid datorn istället :) Vårt filmtittande tenderar att styras av min smak, idag gjorde jag det mogna valet att istället göra något annat och låta M se klart filmen, vuxenpoäng ;)

För ett antal veckor sedan, är nog nästan över en månad sedan nu fick jag tipset av Nina att använda picnic när jag vill göra lite skojsiga saker med mina foton. Sagt och gjort, nästan alla mina foton som kommer upp här och är piffade på ett eller annat sätt är det det programet som hjälpt mig. Det som är bra är att picnic är webbaserat så jag har ingen programvara som segar till datorn. Nu har jag till och med blivit så hooked så jag köpt till ett premium paket :) Fast för knappa 19 euro / år tycker jag det är väldigt billigt och väldigt mycket extra tjänster för väldigt lite pengar. Väl spenderade kronor om ni frågar mig. Det där långa utlägget var i alla fall för att förklara att jag istället för att se film har suttit i soffan och donat med lite kort, mest för att lära mig programmet bättre, reslultat? Ja visst =)

Samma bild som i headern fast jag har lekt lite med bakgrunden =)


Också kvällens smoothie, också lekt lite med :)

Vill du ha en likadan?
Det här receptet ger ca 4 dl.

2 dl apelsinjuice
1 skalad kiwi
ca 1 dl frysta jordgummar
1 dl frysta mangotärningar
Mixa!

Tycker du att den är för sur, ha lite honung eller
toppa med lite sprite eller likvärdig läsk ( lördags lyx här hemma :) )


Smaklig måltid och trevlig fortsättning på helgen =)

Kommentarer
Postat av: Jennie

njae , men är det så , så kan du ju räkna med att vår lilla familj kommer på besök , för det kan man ju inte missa . vilket naturfenomen :D

2009-09-19 @ 23:55:48
URL: http://vantabebis.blogdpot.com
Postat av: Nina

du behöver ju inte ens betala för allt. det mesta är gratis. är specialgrejjerna som kostar. det vet du va?



du har blivit utmanad :D

2009-09-20 @ 00:11:44
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Emma

var smothien god? Den såg lite läskig ut på färgen, hehe..



Jo ja tänkte nog fylla i konturerna och se om de blev fint. Annars får ja måla över det.. För mig känns de som ja har lite tid på mig att göra rummet färdigt.. Jag ville helst ha de färdigt innan helgens slut eller innan 20 oktober, men detta med konturerna tar så lång tid och de är så svårt och JOBBIGT.. Men ja valde ju ett svårt projekt. fast tobbe skulle egentligen hjälpa mig, men han tycker ja tjatar på honom och då vill han inte. så de tar ju extra lång tid att göra de på ensam hand.:P



igår så målade ja städade o tog lungt, på kvällen tog vi en promenad:)

2009-09-20 @ 03:10:19
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: Tova

Den där smoothine verkade jättesmarrig :)

mixern måste ju vara en av världes bästa uppfinningar, hehe.

ser att du också är gravid, när har du BF? själv är jag beräknad till 14:e januari :)

2009-09-20 @ 22:53:25
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0