Fyra timmar en tisdag



Jahapp, då har vi fått oss sekretess och anmälningplikt samt PuL och upphovsrättslagstiftningen till livs. Intressant var det verkligen och framförallt så är det ämnen som kommer påverka mitt arbete i både teorin och praktiken. Känns dock konstigt att det ska "räcka" med fyra timmar en tisdag för att kunna hantera alla de dilemman och frågor som kan uppstå kring dessa ämnen. Att jobba med människor är inte lätt. Det är så många aspekter som ska vägas in när en lösning ska hittas, framförallt så väger intigriteten tungt. Jag skulle lätt kunna bevista  en veckas föreläsningar och med tillhörande  gruppdiskussioner/ fallstudier kring just dessa ämnen. Känns omöjligt att greppa vad de olika lagarna säger, hur de tillämpas och vilka avskiljningar som görs. Och vad innebär dessa i skolan och vilka konsekvenser får dessa i lagrummet? Som vanligt går jag från de bra och givande föreläsningarna med ett stort frågetecken över skallen. Kunskap väcker frågor och frågor ger kunskap. Det räcker tydligen med fyra timmar en tisdag.

Kommentarer
Postat av: Jennie

haha , ja jag blir nog tarmsmord också , :) men det har väl ingen dött av , det är säkert bra .



Ska ta tag i babykläderna nu hade jag tänkt !:)



Kramar i massor stumpan !

2009-09-22 @ 15:44:26
URL: http://vantabebis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0