Himlagott



Är så nöjd! Ni förstår inte.
Jag och M tog lilla vovven på kvällspromenad till ICA. Läste i en annan blogg att det vankades chokladpudding så självklart måste jag ha det ikväll med. Väl framme var jag inte alls sugen på det men kom i mitt stilla sinne ihåg att vi blev bjudna på Lemon Curd marmelad när vi satt barnvakt i fredags. Det väckte minnen från min tid i England så i stället för att leta reda på chockladpudding blev det marmeladjakt. Vi hittade denna underbara mixtur, även så hittade M på hyllan bredvid tesorten Himlagott som min farmor och hennes man bjöd på i somras. Vi har letat detta te till förbannelse, gått in i riktiga tebutiker, sökt på internet med mera för att det är så gott att dricka på kvällen, och där stod det, på vårt lokala ICA! Hel nöjda har vi nu haft te fika med rostat bröd och Lemon Curd, perfekt akompanjerat av Morden i Midsummer, så brittiskt det bara kan bli en september kväll i Umeå :)

Två nygammla favoriter :)


Kommentarer
Postat av: Pety

Jaa, jag menar det!

Ikväll har jag bara tagit det lungt som alltid :) kollat lite film och sådär. Vad har du gjort?



Kram :)

2009-09-07 @ 00:12:21
URL: http://oktoberbebbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0