Lunch i solen


Vet ni vad, jag gillar faktiskt att plugga! Kanske inte själva plugget som sådant, men att det ger rutiner och faktiskt, jag och älskling har mer tid för varandra som studenter än när vi jobbade/pluggade i olika omgångar. Då säger ni väl , jamen Ni jobbar ju också, förvisso, men vi kan ta oss tid att lunch ihop, ta en lång eftermiddags promenad när vädret tillåter eller dra oss i sängen en onsdag morgon för vi har båda sovmorgon.

Tänk er in i situationen: Liw pluggar och har oregelbundna tider, sitter hemma ensam på dagarna och jobbar mycket kvällar och helger. M jobbar 05.00 - 15.00 vardagar, kommer hem och vill slappa. ledig helger och kvällar ( oftast). Den ekvationen var inte helt lätt att lösa, som student så är ju kvällarna den tid man vill och kan göra saker, då ville M ta det lugnt framför tv:n eller lägga sig och läsa, jag var i full gång.

Nä då är det mycket bättre nu, båda pluggar på dagarna. Ibanad har vi turen att vara på samma ställe samtidigt, men är vi inte det så är ändå "jobbet " avklarat till kvällen och vi har ork att göra saker tillsammans. Om det så bara är att ta en promenad eller spela spel så gör vi ändå saker tillsammans, och det är ju det viktigaste. De kvällar jag jobbar försöker M också jobba eller så hittar han på saker själv och när M jobbar är det samma sak för mig, vi har både tiden tillsammans och den egna tiden som är så viktig i ett förhållande, jag tycker vi börjar hitta balansen!

Hur har du/ni hittat balansen i förhållanden?


Och ja, idag blev det lunch på uteplasen i härligt strålande höstsol, hög luft och en liten lätt höstbris, lovely!

Kommentarer
Postat av: Mindy

God eftermiddag..Ja det är trist när det blir inställt med kurser..Men man kommer klara sig jätte bra utan de kurserna med...det gäller att ha sunda förnyftet inne så kommer allt funka hur bra som helst.Ha en skön tisdag.kram kram

2009-09-15 @ 13:08:22
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Kim

Jag tycker att det är bekvämt faktiskt. :) Vad skönt att slippa ha ont, allt blir så mycket roligare så! :) Blev inget med det jobbet tydligen, men det kanske är lika bra nu när vi har en liten valp hemma osv. ;) Vad blev det till lunch? Kram

2009-09-15 @ 17:11:49
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0