6095

Så många gram väger Mait idag, stora onge tycker vi då som har haft en snärt flicka fram tills nu. Hon är förvisso hela 64 cm lång så någon knubbis är hon inte, än.

Har jag sagt att Mait har varit ovanligt torr och känslig i hyn sista veckan? Jag tror jag kommit på vad det berott på, hos farmor och farfar i Mora tvättade vi upp hennes kläder och då använde vi vanligt tvätt och sköljmedel. Här hemma har vi enbart tvättat hennes kläder, lakan och filtar i Neutral för att undvika parfym och allergiframkallande ämnen. Tror hon reagerade på det "vanliga" tvättmedlet. Nu är bara frågan, reagerar hon för att hon är ovan vid "vanligt" tvättmedel och vi skapat ett problem eller är hon så pass känslig? Hon är ju trots allt en Essexonge =)
Vi har spenderat merparten av dagen med Helena och Bastian nere på Strömpilen. Jag var duktig och handlade ingenting förutom lunch, kan i och för sig bero på nollan som lyser som en SOL på mitt kontoutdrag... Nu blir det städning och tvätt för hela slanten!

Kommentarer
Postat av: Tella

hon e verkligen en liten snärta jämfört med min lilla klimp :)

2010-04-13 @ 16:57:36
URL: http://tellas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tippar att han väger 6500 g nu. Säkerligen mer därtill. :) Du kan ju få "känna" på honom imorgon :)

2010-04-13 @ 17:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0