Nu jävlar!


Nu när påsken är till ända och godishelgernas godishelg är förbi är det dags för mig att ta tag i fläsket och köra igång. Nu jävlar ska här bli skärpning med kost och motion. Förhoppningsvis får jag med mig den mindre motiverade sambon också =)
Det borde inte bli så svårt att komma igång, Vilde ska promeneras varje dag och jag ska minnsan göra om våra långpromenader till powerwalks istället, minst 60 min/dag är målsättningen, får se om jag lyckas. Sen när sköna Maj är här så kommer powerwalksen bytas ut mot intervall löpning/powerwalk. Mitt mål är att när vi flyttar till stugan för sommaren så vill jag klara av att springa fram och tillbaka till stora vägen ( 5 km ) utan att pause. Min mage, som jag numera får träna, yeay!, ska klara av 200 situps vid samma tidpunkt. Så lagom till midsommar ungefär. Har reggat mig på funbeat för att ytterligare boosta mig att träna. Nu jävlar!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag ska också sätta igång snart igen. Min tå ska bara läka, så jag kan komma ut i ett par skor!

Då SKA de sista kilona bort!

Kram!

2010-04-07 @ 12:00:52
URL: http://tassandra80.bloggplatsen.se
Postat av: Sara med Tyra & Noah

Ja nu jävlar!

Heja oss!! :D

2010-04-07 @ 12:53:58
URL: http://busungarna.wordpress.com
Postat av: Ros-Marie

Heja oss. var en passande kommentar! Från att alltid ha varit smal så har jag blivit lurad av sjukdom och klimakteriet. Jag hänger på tåget... Vi ska lyckas!

Hörde idag på radion att om man inte slutar med snabba kolhydrater, vilket bla är rent socker och produkter som OMVANDLAS TILL sOCKER SÅ HJÄLPER INTE MOTION. Alltså så finns det inga genvägar.

Men om man har bestämt sig så lyckas man. Det är härligt.

Kram



Jag har inte målet midsommar, utan för att kunna behålla vikten som 50+ så ska man se det långsiktligt

2010-04-07 @ 17:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0