Underbara morgon

Så utvilad som jag känner mig just nu, trots betydligt kortare tid i sängen än under semestern har jag inte kännt mig på minst två veckor, kanske mer. Två orsaker; vår EGEN säng och en dotter som bara ätit EN gång under natten.

Under i princip hela semestern har Mait varit ur lag med dygnet och matrutiner så hon har i stället för att äta ordentligt 5 gånger ätit 50 ml här och 100 ml där, jobbigt för alla. Men nu har det blivit ändring och det viktigaste för oss är att få ordning på hennes sömnvanor igen, vi är på god väg, men jag vill även jobba bort nattamningen, några idéer? Jag helammar inte längre utan ammar på kvällen vid 22- tiden, och toppar med flaska och sen ammar jag igen på morgonen vid 7- tiden där emellan har hon även fått flaskan vid 03.30. Jag har inte tillräckligt med mjölk längre för att mätta henne så nu är beslutet taget, jag kommer sikt på att amma morgon, eftermiddag och kväll så får vi se om det går. Hoppas att vi om cirka två veckor kan börja ge gröt på kvällen och med lite tur kanske det bidrar till att få bort nattmålet. Tips och trix mottages tacksamt =)


Nu är det dags för  en morgon powerwalk och sen ska jag och Mait njuta  i BADET, tänk vilken lyx efter längre perioder utan obegränsat med varmvatten.

Kommentarer
Postat av: Anna J

För de många funkar det med gröt för att komma i från nattmålet. Vi kämpade dock i två ÅR! för att få Elin att sluta äta på nätterna. Hon slutade när hon själv ville och det är precis ett år sen nu..

Hoppas verkliggen att ni har bättre tur!

2010-04-13 @ 09:57:32
Postat av: Josefine

Jag tror det är en modern myt att barn skulle sluta äta på nätterna för att de får annat (mat) än bröstmjölk på kvällen.



Av våra barn har ett sovit hela nätter trots amning, ett åt vällingx tills vi tvingade honom att sluta vid 1 års ålder och Signe vaknar fortfarande 2-4 gånger varje natt trots att hon äter en hel vuxenportion med havregrynsgröt innan hon somnar på kvällen.



Det har såklart forskats om saken och resultatet av det visade inget samband mellan måltidens storlek och sömnen (barn som endast åt några ml/skedar kunde lika gärna sova längre än barn som åt tio gånger så mycket).

2010-04-13 @ 13:43:40
Postat av: Sara med Tyra & Noah

För Tyra blev det STOR skillnad när hon började äta gröt på kvällen!

2010-04-13 @ 19:41:12
URL: http://busungarna.wordpress.com
Postat av: Kim

Jag försöker också amma, men det finns i princip ingen mjölk alls. Tråkigt, men det är bara att acceptera. :(

2010-04-14 @ 09:04:37
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0