En snabb fråga



Hoppas någon kan besvara denna fundering jag har...

När vi "fyller" Mait äter hon mella 140-160 ml och är nöjd mellan 4,5-6 timmar. När hon ammar en "normal amning är hon nöjd 3-4 timmar. När jag pumpar får jag ut mellan 25-55 ml/bröst. Det varierar med tidpunk och om vi nyss ammat osv. I och med att Mait är nöjd 3-4 h på en vanlig amning och hon står sig 4,5 h på 140 ml ur flaska ( bröstmjölk).Berättar detta så ni ska få en helhetsbild..

Nu till själva frågan:
Hon borde få i sig mellan 100-140 ml vid en normal amning, tänker jag rätt? Jag får ju inte ut den mängden på lika kort tid när jag pumpar, visst är det så att barnets sugning är mer effektiv än pumpen?

Vill bara veta, för det känns konstigt att det inte kommer mer ur mig när jag pumpar fast jag kan hålla Mait mätt. Ja ni fattar hur jag tänker va? Tror det kallas kontrollbegär ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0