God frukost idag..


Dagens frukost: ett stycke kaskad spya :-S Ujja, tur det var Mait, det kan jag ta.. Inte så sugen på mat just nu kan jag säga och vi som är bortbjudna till Sara. Tyra och Noah på lunch med de andra mammorna idag :-( Men i och med att frukosten hastigt och lustigt ströks från dagens meny hinner jag nog bli hungrig =)

Förutom spyan till "fruikost" har vi haft en väldigt skön natt. Vi fick i lillan lite ersättning innan vi gick och la oss sen ammade jag och M läste högt för oss. När lillan var proppmätt la jag över henne i sin säng och efter en kvart så tystnade hennes pladder, antar att hon somnade =) Då var klockan kanske halv tolv. Vid halv sex vaknade jag av att det bara sprutade ur båda mina bröst och i samma sekund så satte lillan i gång att skrika, matdags! Efter att ha ätit sig mätt och fått en ny blöja av pappa så somnade Mait om på två minuter sen sov hon till halv nio då hon ville mysa med mig, underbart! Sen spenderade vi morgonen i sängen ammade och pumpade samtidigt. Det kan jag rekommendera, var ganska krångligt och kladdigt men jag fick ut 60  ml på 5 minuter. Det brukar ta en kvart i vanliga fall, hormon nässprayen till trots..
Efter amningen bjöd då Mait mamma på frukost när vi busade, men jag får skylla mig själv som lyfter en mätt bebis över huvudet och försöker få henne att skratta. Skrattet kom och maginnehållet =)

Nu är jag nyduschad och Mait har dagens tredje body på sig. Jag är inte van att hon spyr så jag glömer hela tiden att sätta på henne haklapp. Måste bättra mig annars får jag tvätta i tid och otid..

Kommentarer
Postat av: Tella

ja, tvättkorgen är numera ALLTID proppfylld. Har inte sett botten på den på väldigt länge. Tur att man inte har tvättstuga, då hade man inte gjort ngt annat än sprungit fram- och tillbaka där.

2010-02-04 @ 12:51:35
URL: http://tellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0