Graviditets lista

Va bebisen planerad?
nej, blev gravid med spiral
Mådde du illa mycket? 
Inte mycket utan bara av starka dofter
Hade du mycket halsbränna?
ja mellan vecka 25 och 37 var det flera gånger varje dag.
Va du känslig?
I perioder, dock inte lika häftigt humör utan mest gråtmild
När kände du bebisens första sparkar?
vecka 16+2 om jag inte minns fel
Va du ofta orolig?
Nej
Sparkade bebisen mycket?
skoja inte =)
När började du läcka bröstmjölk?
Aldrig
Fick du bristningar?
Ja några stycken kring naveln, de har blivit mycket tydligare nu när magen gått ihop sig igen :-(
Blödde du någongång?
Nej
Hur gammal va du när du blev gravid?
26
Hur tog din partner det?
Bra, graviditeten kom som en blixt från klar himmel,  det var mer självklart för M att vi skulle behålla barnet än vad det var för mig.
Hur många Ultraljud gjorde du?
3 vaginala och 2 vanliga
Hur började din förlossningen?
Med värkar
Hur många timmar tog din förlossningen?
De tog hinnorna vid 17 på söndagen efter värkar sedan 15.15 på torsdagen. Mait kom 02.40 måndag morgon
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt?
Vaginalt med sugklocka
Hur mycket va du öppen när du kom in?
2 cm
Vilken smärtlindring tog du?
lustgas samt EDA
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen?
2 krystvärkar så kanske 6 minuter
Blev det komplikationer?
Nej
Fick du sy?
Ja
Vilken vecka födde du i?
vecka 41, 40+4
Vad va vikt och längd på bebisen?
3535 gram och 53 cm lång
Ammar du?
Ja
Hur gammal är bebisen nu?
1 månad och 5 dagar
Vad tyckte du om förlossningen?
Häftigt, trodde att det skulle göra ondare. Missnöjd med BM, de var trevliga men det var dålig "guidning" genom skeenderna. Kunde ha skippat EDAn för den ställde bara till det för oss.
Vill du ha fler barn?
Ja =)
När kommer nästa barn?
Beror helt på hur det ser ut runt omkring oss, men om 2 år kanske =)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja vi hade ju bf-datum den 20 december, 3 dagar innan er har jag för mig. Men jag gick över, så i vecka 42+0 föddes hon (den 4 januari). Skulle bli igångsatt den dagen men förlossningen startade den 3:e som tur e.

Ja det är skitjobbigt rent ut sagt med brösten, men har tydligen fått svamp där. Skulle köpa en salva som amningsmottagningen rekommenderade som dom slutade sälja i mars -08 =S Så då måste jag ringa imorgon och höra vad jag ska ha för salva egentligen.

Hon är så söt er lilla tjej.

Hoppas det gick bra att vara ute i stormen.

Kram Jessica

Postat av: Johanna ♥ Blivande tvåbarnsmamma

Lånar denna lista, hoppas det är okej. :)

2010-02-02 @ 20:52:55
URL: http://salkert.se
Postat av: Tova

Skoj att läsa (jag fyllde ju nyss i en liknande lista på min blogg, även om vissa av svaren blev lite udda haha)

Blev lite förvånad dock när jag läste att du blev gravid med spiral. Trodde de var hyfsat säkert, och hade själv funderat på att sätta in en.. Men men, antagligen är väl ingenting 100-procentigt här i världen ;)

2010-02-02 @ 21:00:34
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0