Hemma igen



Så, nu har vi kommit hem efter vårt sjukhusbesök. Det är, precis som den första läkaren trodde, en förfrysning. Den kommer läka bort av sig själv i sinom tid, men vi ska vara försiktiga med kyla under våren och vara vaksamma nästa vinter också för det är inte säkert att känsligheten i hyn på det stället går över i år. Annars sa de bara att det kan hända vem som helst så vi skulle inte ha dåligt samvete, de ser bra mycket värre, och sa att det är mycket mycket värre om fingrar/tår eller näsa/öra är det som blir förfruset, det är sämmre cirkulation där så det är svårare för området att läka då. Så tur i oturen med andra ord!

Efter sjukhuset gick jag och Maitan  förbi universitetet och lunchade med pappa Magnus. Väl hemma plockade jag med mig Vilde och Gunnar ( kameran) och tog en timmes promenad i solen, helt underbart väder ute idag. - 10 grader och strålande sol så i solen är det flera plusgrader. Och som om inte det räcker så är det helt vindstilla! Lovely, äntligen lite ordentliga vårkänslor.

Nu ska jag ta tag i den andra hälften av gårdagens diskberg. Ujja!

Kommentarer
Postat av: Tella

Nu minns jag faktiskt att Alice fick en sådan förfrysning en gång i tiden när vi var uppe i fjället. De är så himla känsliga de små liven, man vill helst bara linda in dem i en boll så de inte får några skador..men men..de blir väl härdade inom sin tid här i norrland :) skönt att du fick reda på vad det var för "fel" iallafall.

2010-02-25 @ 16:54:59
URL: http://tellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0