Mait 6 veckor


Idag blir vår lilla tös hela 6 veckor, tiden går så försvinnande fort. Är rädd att missa ett endaste litet ögonblick när hon ler, är ledsen,hungrig eller trött för tiden går så otroligt fort. Och de här dagarna kommer inte tillbaka.

Det är flera stycken som undrat hur jag klarar av att lämna min dotter och fara på jobbet. Det är ren självbevarelse drift.
- För det första behöver jag pengarna, när jag jobbar som jag gör behöver jag bara ta ut föräldrapeng 2-3 dagar / vecka vilket är kanon för då kan vi vara hemma längre eller ha dagar kvar att ge M längre semester osv =)

- För det andra tycker jag det är ganska skönt, trots att jag måste lämna Mait, att komma iväg några timmar och göra något annat. Jag är av ganska rastlös natur så det behövs för att hålla husfriden ;-)

- Den tredje anledningen är den viktigaste. I och med att jag jobbar mina kvällar lite nu och då så får M chansen att vara pappa. Det är han självklart dygnets alla 24 timmar, men det är viktigt att han redan från början får egentid med Mait och då räcker det inte med att jag åker och handlar en timme. Plus att Mait får en snabbare anknytning till M,viktigt. Vill inte ha en skrikande och gråtande dotter den dag det är dags för mig att gå ut och plugga/jobba igen. Bättre att vänja lillan vid att vara med bara pappa lite längre perioder redan nu =)

Så nu vet ni, vet att endel tycker jag är konstig men det funkar kanon för oss och det är ju det som räknas, eller hur?

Så vidare till det viktigare, Mait blir som sagt 6 veckor idag så jag tänkte bjuda på några nya bilder  på vår älskade, underbara dotter. Värdens goknul. Det är inte ofta hon är missnöjd utan jag tror vi har en väldans glad dotter, som är nöjd nästan jämt. Det är när mjöklbuffén inte öppnar tillräckligt fort som det kan bli lite gnäll, men med tanke på mitt humör när jag inte får mat är det väldigt lindrigt ;-)





Trevlig eftermiddag från oss! Vi ska diska, eller jag ska diska och Mait ska  sitta och underhålla mig i babysittern =)

Kommentarer
Postat av: Karolin

vilken sötnos hon är !!



Jag tycker exakt likadant som du när det gäller att lämna lillan. Jag behöver min egna tid och lkalle vill ha egentid med Elin såklart. Däremot lämnar jag inte henne med någon annan än honom, inte ens mor- och farföräldrar. Den punkten är jag för kinkig på än så länge :P

Men jag skulle få "panik" om jag var tvungen att ha elin dygnet runt utan att få vara ensam någon gång. Så fungerar absolut inte jag, så det är himla tur att Kalle är hemma lika mycket som jag :)



kram

2010-02-08 @ 14:26:34
URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: Kim

Jag tycker att du gör rätt i att jobba några timmar, så länge du mår bra av det. :) Och det blir ju mysigt för Mait och din karl att få egen tid tillsammans. :)



Kolla in där du, finns en del kul saker. :p

2010-02-08 @ 14:44:39
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Sandra

jag tror att det är jättenyttigt, precis som du skrev, att de får egentid med sin pappa också! Och framförallt för pappas skull, å få egen tid till sitt barn utan att mamma är i närheten jämt.

Det är ju jättebra att det funkar för er, och att ni då har möjlighet att spara dagar =)

Hoppas allt är bra med er annars.

Kram kram

2010-02-08 @ 17:32:14
URL: http://tassandra80.bloggplatsen.se
Postat av: Lovisa

Tack så mycket för din tanke på oss! Det värmer! Trots det hemska som har hänt kommer allt bli bra med tiden.



Kram!

2010-02-08 @ 19:57:38
URL: http://lofsan.wordpress.com
Postat av: Kakkakaffe-Eva

Visst ser man att hon tjockat till sig alltid!:)

2010-02-08 @ 20:29:53
URL: http://kakkakaffe.com
Postat av: Madeleine

menar du en bumbo stol?? hos www.iob-butiken.se finns dom i flera färger!!! ;-)

2010-02-08 @ 22:52:38
URL: http://muppsan.com
Postat av: lina

tycker det låter jättevettigt att mait och pappa får egentid tillsammans. vad man gör under den tiden är väl oväsentligt, jobb, ut på stan, hälsa på någon kompis själv, ut på promenad med hundarna. huvudsaken att man tycker det känns bra. :)

2010-02-09 @ 08:15:51
URL: http://i-fokus.se/blogg
Postat av: Natalie

Helt underbar liten tjej :)

2010-02-12 @ 23:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0