Morötter och träningsvärk



Har precis kommit hem från jobbet. Mait sover så sött i soffan och M diskar, lika bra att passa på att få sig ett pass vid datorn innan det är dags att väcka skruttan för kvälls amningen och kliva i säng.
Jag måste bara få meddela att jag har träningsvärk nå så grymt i armarna sen gårdagens träningspass, men det är en skön smärta :-) Visar ju på att jag gjort något rätt och nyttigt i veckan.
På jobbet var det inte så många kids men vi spelade spel och åt nachotallrik. Gud vad gott det är med morötter och dill och gräslök dip, mumma!

Har även kommit fram till att jag nog har lite väl mycket sociala åtaganden som jag springer på så nu ska jag se till att ha måndagar och fredagar fria för hemma mys.
Måndag kvällar jobbar jag iofs men på dagen ska jag inte göra något annat än träna på morgonen. Tisdag är jag på högstadieskola mellan 12 - 14. Onsdag är det föräldragrupp mellan 14 - 16  och träning på morgonen. Torsdagar är det oftast lunch med preggomaffian och sen har jag mitt pass på jobbet på kvällen.  Fredagar brukar jag och Mait kliva iväg till universitetet och slå oss ner där med dator och diverse skoluppgifter samt en kafferanson XL och bara mysa.
Även om varje grej inte tar så lång tid så tar det tid att ta sig. Visst om jag går kombinerar jag dagens långpromenad med aktiviteten, MEN på min långpromenad ska Vilde vara med och han kan ju inte följa till ÖF, luncher och dylikt. Alltså blir det att klämma in en långpromenad och ta sig med bilen runt stan, det tar tid. Däremellan ska det finnas tid till att amma utan att känna stress, peta i mig mat vilket ofta glöms bort osv. Ja det har varit lite hektikst, men jag ska lugna ner mig till nästa vecka, jag lovar =)

Nu ska jag väcka min lilla ängel och göra henne redo för sängen, natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0