Torka



Ni kanske funderar på varför det varit en osedvanligt kraftig bloggtorka från min sida i helgen? Helgen har inte varit helg, den har varit allt annat än helg. Förutom att jag jobbat fredag/lördag kväll så var det total utförsäljning på Stadium här i Umeå på grund av brand i en byggnad bredvid. Försäkringsbolaget ansåg att kläderna på Stadium luktade rök så allt skulle bort till 75% av ordinarie pris. Snacka vi ville fynda igår.
Kidsen på UG sa att de öppnade 10 så vi stod i kön vid 9.40 igår. Vi är jag, Malin ( M´s syster) och min kusin Kristin. Väl på plats får vi reda på att de öppnat vid 08.00, surt sa räven. Trots 20 minus så stod vi i kö till 12.00 då vakterna snällt meddelade att de inte skulle släppa in folk igen innan 14, de måste tömma kassorna på folk för det var köer som var 4 timmar långa för att få betala. Vi gick! Dock fast beslutna om att återkomma för att fynda idag.
Väckarn ringde 07.00, Liw upp, gjorde fika, pumpade ut mjölk och klädde mig varmt. Idag var det till och med kallare än igår och blåst. 08.10 var vi på plats, först i kön =) 12.45 klev jag ut från Stadium efter en timmes shopping och två timmars köande för att få betala. Men det var det värt! Inte nog med att jag hittade nya skalbyxor och  en vinterjacka åt mig själv så fick både jag och M en varsin vårjacka, Mait fick även hon en skaljacka som hon kan ha om 1,5 - 2 år. Strumpor, kalsonger, bikini. Två par kanonfina skor åt mig och ett par åt M, vanliga kläder och träningskläder. Snacka hickup när kassan slutade ticka på 9400 kr, när rabatten var dragen kostade kalaset  endast 2300kr. Dyrt för vår dåliga student/föräldrarledig ekonomi, men nu behöver  vi inte handla sprot/fritids/ytterkläder/skor på ett bra tag =) Me like!

Ska tilläggas att den försäkringsman som bedömde skadorna nog har ett exeptionellt bra luktsinne för det vi handlade luktar då inte rök. Som ni kanske förstår så har alltså helgen gått åt, och datorn har jag knappt rört.

Nu ska jag äta, har inte riktigt fått upp värmen efter köandet trots årets vildaste shopping, bastubad, amningar och underfiltenmys. Det är svinkallt ute, tur svenskarna är heta på OS i alla fall ;-)

Kommentarer
Postat av: Tella

Åh shit vad mkt bra kläder ni fick. jimmy var också där..såklart alldeles för sent så han orkade inte stå i kö utan åkte hem. hade gärna varit där och hittat lite vårjackor mm.

2010-02-21 @ 18:59:54
URL: http://tellas.blogg.se/
Postat av: Tella

Åh shit vad mkt bra kläder ni fick. jimmy var också där..såklart alldeles för sent så han orkade inte stå i kö utan åkte hem. hade gärna varit där och hittat lite vårjackor mm.

2010-02-21 @ 18:59:56
URL: http://tellas.blogg.se/
Postat av: Ros-Marie

Vilken shopping!

Ni ska veta att jag njuter av att kunna använda Maitbilder som skrivbordsbild och byta när andan faller på. Hennes glädje smittar utav sig.

Kraaam mamma och mormor Ros-Marie

2010-02-21 @ 19:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0